پاکستان به آمریکا هشدار داد

کدخبر: ۴۰۲۰۵۴
سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اسلام‌آباد هشدار داد که عقب نشینی نیروهای آمریکایی باید منظم و مسئولانه باشد تا خلایی در افغانستان ایجاد نشود.
پاکستان به آمریکا هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان روز یکشنبه گفت: این کشور همیشه تاکید داشت که هیچ راه حل نظامی برای رفع درگیری در افغانستان وجود ندارد.

«زاهد حفیظ چودری» افزود: ما از گفت‌وگوهای ملی، فراگیر و گسترده میان تمام گروه‌های افغانستان برای حل اختلافاتشان حمایت کرده و معتقدیم که روند پیمان صلح دوحه فرصت تاریخی برای دستیابی به چنین راه حل سیاسی پایدار فراهم می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اسلام‌آباد تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که حق تعیین آینده افغانستان متعلق به مردم این کشور است و هر توافقی را که به طور متقابل بین سهام‌داران داخلی افغانستان حاصل شود مورد قبول خواهد بود.

وی همچنین هشدار داد که عقب نشینی نیروها باید منظم و مسئولانه باشد تا خلایی در افغانستان ایجاد نشود.

پاکستان از نزدیک با ایالات متحده در مورد روند صلح افغانستان مرتبط بوده و امضای توافق نامه طالبان و واشنگتن در دوحه و آغاز مذاکرات داخلی افغانستان را تسهیل کرده است، امری که اکنون به نظر می‌رسد در حال حاضر به دلیل روند بررسی در واشنگتن متوقف شده است.

بنا بر اعلام وزارت امورخارجه پاکستان، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور قرار است در نهمین نشست وزیران خارجه کشورهای عضو "قلب آسیا- روند استانبول" درباره افغانستان به میزبانی تاجیکستان در روزهای نهم و دهم فروردین شرکت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید