قالیباف: در سه دولت تحریم بوده ام

کدخبر: ۴۰۲۲۶۲
اقتصاد نیوز: محمد باقر قالیباف می گوید: در زمانی که شهردار تهران بوده از سوی سه دولت تحریم بوده است.
قالیباف: در سه دولت تحریم بوده ام

وی ادامه داد: ما در حوزه اقتصاد ضعف داریم و دشمنان ما متمرکز بر همین ضعف ما شده است و بنابراین ما باید حوزه اقتصادی را با سرعت تدبیر کنیم و منتظر حل آن توسط اشخاص دیگر نباشیم و خودمان کار را انجام دهیم.

به گزارش اقتصاد نیوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در سفرهای استانی خود به استان گلستان رفته است. او در جهادگران استان انقلابی واقعی را کسی دانسته که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند و اگر کسی نتوانست این کار را انجام دهد هر چقدر هم شعار بدهد  انقلابی نیست.

رئیس مجلس اعتقاد دارد  مشکل کشور اقتصاد ایران پول نیست بلکه مدیریت است گفت: در سالی ۱۱۹ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و سال گذشته هم درآمد ارزی  کمتر از ۱۵ میلیارد دلار بود اما در هر دو  سال تورم و گرانی داشتیم پس مشکل  نداشتن پول نیست و وقتی پول هم داریم مشکل داریم بنابراین مشکل و چالش اصلی  مدیریت در کشور و رویکردهای غلط است.

رییس‌ قوه مقننه با بیان اینکه کشوری که ۸۰ درصد اقتصاد آن دولتی باشد محکوم به شکست است افزود: غل زنجیر ها و قانون های بی ربط را باید از دست و پای مردم و سیستم اداری باز کنیم و به مدیران امین شجاعت اقدام بدهیم و  به مردم فرصت داده و‌‌ اقتصاد را مردم پایه کنیم.

قالیباف با اشاره به ضعف در حوزه اقتصاد و تمرکز دشمنانبر همین ضعف تاکید کرد: بنابراین ما باید حوزه اقتصادی را با سرعت تدبیر کنیم و منتظر حل آن توسط اشخاص دیگر نباشیم و خودمان کار را انجام دهیم.

او تجربه مدیریت خود در شهرداری تهران و توسعه خطوط مترو را نمونه از کار در تحریم عنوان و اظهار کرد:: در طول مدت ۱۲ سال که شهردار تهران بودم در هر سه دولتی که روی کار بوده اند بنابر مسائلی، شهرداری تهران تحریم‌ واقعی بود و حتی با وجود تصویب مجلس برای اختصاص یک‌ میلیارد دلار  از صندوق توسعه ملی برای توسعه مترو‌ تهران ،یک ریال هم به شهرداری پرداخت نشد.

به گفته قالیباف طی ۲۵سال با وجود همراهی همه ارگان ها و دولت ها در تهران ۷۲ کیلومتر مترو ساخته شد بود اما او در طول ۱۲ سال با وجود تحریم از سوی دولت ها با تکیه بر ظرفیت داخلی مترو خطوط آن  را به ۲۰۰ کیلومتر افزایش داده است.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید