عادت های عجیب 7 اسطوره جهان

کدخبر: ۴۰۲۴۷۹
اقتصاد نیوز:چهرهای مهم و مشهور دنیا به واسطه ابتکارات و اقداماتشان معروف هستند اما هر کدام در زندگی رازها و عادتی دارند. در این مطلب عادت های خاص استیو جابز، تسلا، ایلان ماسک و.. مرور شده است.
عادت های عجیب 7 اسطوره جهان

یک: استیو جابز  و هفته‌های زردک

کسانی که زندگی نامه بنیانگذار اپل را خوانده باشند، می‌دانند که جابز سعی می‌کرد از داروهای طبیعی، از جمله ترکیبات مختلف آب، برای درمان سرطان خود استفاده کند. هرچند بعدا پشیمان شد. اما اعتقاد جابز به قدرت رژیم غذایی خیلی پیشتر از وقوع بیماری او آغاز شده بود.

گفته می‌شود که استیو جابز برخی هفته‌ها را فقط با خوردن هویج (زردک) سپری می‌کرد، که البته این کار او به این دلیل بود که فکر می‌کرد زردک بسیار مفید و سالم است.

تولد اولین آیفون در دستان استیو جابز

۲- حمام هوای بن فرانکلین

بن فرانکلین یکی از پدران بنیان‌گذار ایالات متحده آمریکا بود. فرانکلین یک نویسنده، چاپخانه‌دار، طنزنویس، نظریه‌پرداز سیاسی، سیاستمدار، فراماسون، رئیس پست، دانشمند همه‌چیزدان، مخترع، فیزیکدان، فعال مدنی، رجل سیاسی و دیپلمات بود.یکی از تصوراتی که مردم دارند این است که کمی هوای تازه می‌تواند برای سلامتی مفید باشد (و علم نیز نشان داده که گذراندن اوقات در طبیعت یک داروی شگفت‌انگیز است). اما بن فرانکلین در این ایده افراط و تفریط به خرج می‌داد و بنابراین عادت او در فهرست ۷ عادت افراد ثروتمند و موفق قرار گرفته‌است.

در نامه‌ای به تاریخ ۱۷۶۸، فرانکلین “حمام هوا” را به طور روزانه توصیه می‌کند. او هر روز صبح بسته به دمای هوا به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت کاملاً برهنه مقابل یک پنجره باز می‌نشست.

Benjamin_Franklin_1767

۳- قهوه شماری بتهوون

بسیاری از افراد موفق در روزگار مدرن در مورد قهوه خود بسیار دقیق هستند، اما تعداد کمی از آنها می‌توانند به اندازه بتهوون آهنگساز  معروف وسواس داشته باشند.لودویگ فان بتهوون موسیقی‌دان و آهنگساز اهل آلمان بود. وی شخصیتی مهم در انتقال بین دوره‌های کلاسیک و رمانتیک در موسیقی غرب بود و یکی از بزرگترین آهنگسازان اروپایی به حساب می‌آید. او در کنار موسقی عاشق قهوه بود بتهوون هر روز ۶۰ دانه قهوه را برای آماده کردن نوشیدنی‌ خود می‌شمرد.”

۴- وسواس اندازه‌گیری شیگرو میاموتو

شیگرو میاموتو، اسطوره بازی‌های کامپیوتری است،وی با لقب‌هایی همچون «پدر بازی‌های رایانه‌ای» یا «والت دیزنی بازی‌های الکترونیک»شناخته می‌شود.بیشتر علت شهرت او طراحی بازی‌هایی همچون ماریو، افسانه زلدا، وی موزیک و دیگر بازی‌های مرتبط با نینتندو است. اما او هم یک عادت عجیب دارد عادت او اندازه گیری است به طور معمول همه چیزهایی را که می‌بیند اندازه گیری می‌کند. او حتی یک نوار اندازه‌گیری را همیشه با خود به همراه دارد و طول اشیا روزمره را حدس می‌زند و بعد بررسی می‌کند.”

shigeru-miyamoto-luigi

۵- عادت‌ خواب عجیب نیکولا تسلا

نیکولا تسلا مخترع، مهندس برق، مهندس مکانیک و آینده‌پژوه صرب‌تبار آمریکایی بود. وی بیشتر برای نقشش در طراحی سیستم نوین برق‌رسانی بر اساس جریان متناوب شناخته می‌شود.

عادت عجیب و غریب این مخترع برجسته مرتبط با شیوه خوابش است. نیکولا تسلا در شش زمان ۲۰ دقیقه‌ای می‌خوابید تا هر روز بهره‌وری بیشتری داشته باشد.

N.Tesla

۶- برنامه پنج دقیقه‌ای ایلان ماسک

ایلان ریو ماسک مهندس، طراح صنعتی، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی و جزو ده شخصیت تأثیرگذار در فناوری است. وی به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته می‌شود. او بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال (که اکنون به ای‌بی تعلق دارد) و اسپیس‌اکس است. او هم‌اکنون مدیرعامل و مدیرفنی در اسپیس‌اکس است.

ایلان ماسک به دلیل دوره های کم خوابی (و در نتیجه شکستگی های ناشی از آن) مشهور است، اما شدیدترین عادت او در واقع دفعات چرت زدن روی کاناپه دفتر خود نیست. درعوض ، این برنامه بی وقفه و بی حد و حصر دقیق او است، که در آن او روزهای خود را در فواصل پنج دقیقه ای مسدود می‌کند.

elon-musk-1100x733

۷- عادت افراد ثروتمند؛ حمام یخ تونی رابینز

تونی رابینز  نویسنده، سخنران، مربی و بازیگر آمریکایی است رابینز یکی از مشهورترین نویسندگان و سخنرانان انگیزشی در جهان است. هر چند که خود اصرار دارد به جای سخنران انگیزشی، مربی منتهای کارایی نامیده‌شود. او در مدت کوتاهی به بیشترین آرزوها و رویاهای جوانی خود جامه عمل پوشانید و توانست درآمد سالیانه خود را از ۳۸ هزار دلار به بیش از یک میلیون دلار افزایش دهد. او هم یک عادت منحصر بفرد دارد.تونی رابینز هر روز صبح چند دقیقه را در یک سونا به شدت گرم می‌گذراند و بعد وارد آب به شدت سرد می‌شود. 

Tony_Robbins

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید