هشدار به مسافران کردستان در سیزده بدر

کدخبر: ۴۰۲۵۵۱
اقتصاد نیوز:وزش باد شدید در روز طبیعت استان کردستان را فرا می‌گیرد به طوری‌که در نیمه شرقی استان (شهرهای بیجار، قروه، دهگلان و قسمتی از سنندج) سرعت وزش باد به بیش از ۲۰ متر بر ثانیه می‌رسد.
هشدار به مسافران کردستان در سیزده بدر

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، وزش باد شدید در روز طبیعت (۱۳ بدر) در استان پیش بینی می‌شود که لازم است تمهیدات مورد نیاز برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اندیشیده شود.

ریحان امیدی‌راد روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش پراکنده و خفیف باران، امروز و فردا در سطح استان ملاحظه می‌شود و همزمان شاهد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا نیز هستیم.

وی پدیده غالب در روز طبیعت را وزش باد شدید عنوان کرد و افزود: وزش باد شدید در روز طبیعت استان را فرا می‌گیرد به طوری‌که در نیمه شرقی استان (شهرهای بیجار، قروه، دهگلان و قسمتی از سنندج) سرعت وزش باد به بیش از ۲۰ متر بر ثانیه می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان با بیان اینکه از جمعه‌شب تا روز دوشنبه هفته آینده دمای هوای استان کاهش پیدا می‌کند، گفت: براساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی، به طور میانگین هفت درجه دمای هوای استان در هفته آینده کاهش می‌یابد و حداقل دمای شهرهای استان به پایین‌تر از صفر درجه سانتی گراد خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حداقل دمای هوای بیشتر شهرهای استان در شبانه روز گذشته بالای صفر درجه سانتی گراد بود، افزود: در این مدت حداقل دمای شهرهای دیواندره یک درجه سانتی‌گراد، سنندج و مریوان چهار، قروه پنج، سروآباد هفت، کامیاران هشت، بانه ۹ و دهگلان صفر درجه سانتی گراد بود.

امیدی راد اضافه کرد: ایستگاه بهارستان با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه و سلین اورامان با ۲۰ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقطه استان در شبانه روز گذشته بودند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۷۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۳۵۴ میلیمتر) بیش از ۳۰ درصد و در مقایسه با بلندمدت (۳۰ سال قبل) ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید