تولید نانوامولسیون ضدویروس از عصاره ۸ گیاه بومی ایران

کدخبر: ۴۰۲۵۹۰
زینب عسکری گفت: این محصول بر خلاف محلول های الکلی هیچ آسیبی به دست نمی زند و بعد از مدتی حتی پوست دست نیز لطیف تر خواهد شد.
تولید نانوامولسیون ضدویروس از عصاره ۸ گیاه بومی ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک شرکت فناور موفق به تولید نانوامولسیون گیاهی ضدعفونی کننده با استفاده از عصاره هشت گیاه دارویی بومی ایران شده است که توانایی از بین بردن ویروس و باکتری را در کمتر از یک دقیقه دارد.

زینب عسکری دانشجوی دکتری پاتوبیولوژی و از اعضای این شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه شاهد روز پنجشنبه در خصوص ماده اولیه این امولسیون افزود: در این نانوامولسیون گیاهی هیچ ماده صنعتی استفاده نشده است و می تواند در کمتر از ۳۰ ثانیه ویروس کرونا و ویروس‌های مشابه، باکتری یا قارچ و میکروارگانیسم بد را از بین ببرد.

وی بیان کرد: این محصول بر خلاف محلول های الکلی هیچ آسیبی به دست نمی زند و بعد از مدتی حتی پوست دست نیز لطیف تر خواهد شد.

عسکری اظهار داشت: این محصول با لگاریتم هشت تولید شده و قدرت از بین بردن ویروس را دارد.  این امر بالاترین استاندارد است و این محصول برای بیمارستان کارایی دارد.

وی ادامه داد: این محصول بر باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک‌ها نیز عمل می‌کند و قدرت از بین بردن آنها را دارد.  این نانومواد تولید شده بر پایه مواد اولیه گیاهی، طبیعی و خوراکی است که در آن از نانو روغن‌های گیاهی استفاده شده و با پوست سازگار و ضد حساسیت است.

عسکری با اشاره به اینکه این نانو مواد قابل استفاده در محصولات ضد عفونی ‌کردن دست، سطوح، دام و طیور، کفش،  داشبورد و موبایل است، افزود: در حال حاضر این محصول موفق به اخذ تاییدیه در زمینه از بین بردن ویروس و باکتری از سازمان غذا و دارو شده و علوم پزشکی تهران نیز کارایی محصول را تایید و مجوز بهداشت در زمینه تولید انبوه و صنعتی محصول اخذ کرده است.

عسکری گفت: این محصول به لحاظ عملکردی با محصولات ضدعفونی کننده پایه الکلی متفاوت است.  مواد ضدعفونی کننده با ترکیب الکل دستکم به یک تا هشت دقیقه زمان نیاز دارند و چون الکل بخار می شود نمی تواند این کارایی را به دست آورد اما محصول تولید شده با این نانو مواد در کمتر از ۳۰ ثانیه ویروس و باکتری را از بین می برد.

این فناور با بیان اینکه این محصول بر پایه آب و فاقد الکل است، یادآور شد: این نانوامولسیون فاقد مواد صنعتی مضر مانند کلر، پراکسیدهیدروژن، نانو ذرات فلزی، امولسیفایرهای صنعتی از جمله SLS، بنزوآلکونیوم، متازایلتول، ترکیبات چهار گانه آمونیومی وایتکس است.

وی یادآور شد: این محصول تا یک ماه دیگر وارد بازار می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید