عاملی که باعث مرگ زودرس زنان می شود

کدخبر: ۴۰۲۶۱۹
تحقیقات جدید نشان می‌دهد سقط جنین می‌تواند با مرگ زودرس در زنان مرتبط باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحقیقاتی که از سوی مجله پزشکی انگلیس (BMJ) منتشر شده خطر مرگ زودرس برای زنان جوان و یا افرادی که سقط جنین مکرر دارند می‌تواند بیشتر باشد.

بر اساس این گزارش، پژوهشگران ساکن در آمریکا اعلام کرده اند زنانی که سقط جنین داشته اند ممکن است ۱۹ درصد بیشتر در خطر مرگ زودرس باشند. طبق این پژوهش، سقط جنین همچنین می‌تواند نشانه‌ای زودهنگام بر خطر سلامتی برای زنان در آینده باشد.

این پژوهشگران اطلاعاتی را از ۱۰۱ هزار و ۶۸۱ زن به عنوان بخشی از مطالعات در زمینه سلامت پرستاران در آمریکا استفاده کردند که شامل پرستاران زن بین سنین ۲۵ تا ۴۲ سال می‌شد.

در طول دوره‌ای ۲۴ ساله، محققان اعلام کردند ۲ هزار و ۹۳۶ مرگ زودرس به ثبت رسیده که از این تعداد، هزار و ۳۴۵ مورد بر اثر سرطان و بیماری‌های قلبی- عروقی بوده است.

در حالیکه نرح مرگ و میر به هر علت برای زنانی که سابقه سقط جنین داشته و یا نداشتند، قابل مقایسه بود؛ اما این رقم برای افرادی که سابقه سه بار و یا بیشتر سقط جنین داشتند و نیز زنانی که نخستین سقط جنین شان پیش از ۲۴ سال بوده، بیشتر بود.

این پژوهش اعلام کرده ارتباط سقط جنین با مرگ زودرس قوی‌تر بوده است. پژوهشگران در پایان نتیجه گرفتند سقط جنین خود به خود، خصوصا سقط جنین خود به خودی مکرر و نیز سقط جنین خود به خودی که در سال‌های اولیه حیات بارداری زنان صورت می‌پذیرد، با افزایش خطر مرگ زودرس مرتبط است.

بر اساس اعلام سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) تخمین زده می‌شود از هر هشت مورد بارداری در میان زنانی که می‌دانند حامله هستند، یک مورد به سقط جنین منتهی می‌شود.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید