دمای هوای این شهرها 8 درجه کاهش می یابد

کدخبر: ۴۰۲۷۱۵
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده چهاردهم فروردین در نیمه غربی و مرکز کشور دما ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد و روز یکشنبه در شرق و شمال شرق کشور کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما را خواهیم داشت.
دمای هوای این شهرها 8 درجه کاهش می یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ،صادق ضیائیان   در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز شنبه ۱۴ فروردین در سواحل خزر، شمال غرب، شمال شرق، شرق کشور و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس جنوبی و البرز بارش داریم و روز یکشنبه در بخش‌هایی از سواحل خزر و شمال شرق کشور بارش ها ادامه دارد.

وی بیان کرد: روز آینده در نیمه غربی و مرکز کشور دما ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد و روز یکشنبه در شرق و شمال شرق کشور کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما را خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت جمعه ۱۴۰۰/۰۱/۱۳ تا اواخر وقت شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ وزش باد نسبتا شدید با سرعت حدود ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر برساعت و مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر بین ۰/۵ تا ۱/۲ متر در دریای خزر و مناطق ساحلی استان های گیلان، مازندران، گلستان پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: اثر این مخاطره مواج شدن دریا، احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به قایق های کوچک تفریحی و صدمه به ماهیان در قفس است که توصیه می شود احتیاط در شنا و تفریحات آبی، احتیاط در تردد شناورهای تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی و صیادی در دستور کار باشد. 

وی بیان کرد: اوایل وقت شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ تا اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۶ تلاطم و افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۲.۵ متر در فراساحل تا ۳ متر، وزش باد شدید و خیلی شدید و ایجاد گردوخاک و کاهش دید افقی پیش بینی می شود این شرایط روز شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۴ در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان و روز یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ در خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و هرمزگان، پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا احتمال غرق شدن شناگران و شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فراساحل وجود دارد که توصیه می شود ممنوعیت تفریحات آبی و غواصی، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و محدودیت در فعالیت های شیلاتی در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و سنندج و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز شنبه ۱۴ فروردین نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۹ و ۱۲ درجه خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید