توافق بزرگ فدراسیون فوتبال و فیفا در راه است

کدخبر: ۴۰۲۷۵۲
بحث ورود کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران مدت هاست که مطرح می شود. حالا فدراسیون فوتبال قرار است مکاتبه ای در این زمینه با فیفا انجام دهد. اگر همه چیز به خوبی پیش رود، شاهد بازی های لیگ برتر با حضور VAR از فصل آتی خواهیم بود.
توافق بزرگ فدراسیون فوتبال و فیفا در راه است

به گزارشاقتصادنیوز به نقل از پارس فوتبال، ظاهرا فدراسیون فوتبال به دنبال آوردن سیستم کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران است و این اتفاق حداقل تا اوایل لیگ دو فصل بعد خواهد افتاد.

فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد مکاتبات و مذاکرات خود را برای آوردن سیستم کمک داور ویدیویی یا همان VAR به فوتبال ایران را آغاز کند و در حال رایزنی با مسئولان فیفا و شرکت های مرتبط زیر نظر فیفاست.

ظاهرا مذاکرات داخلی هم درباره در حال پیگیری است تا ورزشگاه های تیم های لیگ برتری که وابسته به دولت نیستند و خودشان ورزشگاه اختصاصی دارند، مجهز به سیستم VAR شوند.

احتمالا باشگاه هایی که ورزشگاه اختصاصی دارند خودشان باید این سیستم را برای خودشان برای ورزشگاهشان خریداری کنند اما برای تیم های دولتی رایزنی ها ادامه دارد تا این اتفاق مهم رخ داده و مشارکتی بین مثلا استقلال و پرسپولیس و وزارت ورزش و جوانان اتفاق بیفتد تا این ورزشگاهها به سیستم کمک داور ویدیویی مجهز شوند.

با توجه به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی ممکن است استفاده از VAR در ورزشگاه های کشورها الزامی شود و به همین دلیل است که فدراسیون فوتبال می خواهد ورزشگاهها را به این فناوری مجهز کند. هر چند فعلا میزبانی ها از ایران گرفته شده اما این فناوری کمک شایانی به کاهش اشتباهات داوری و گسترش عدالت در قضاوت ها خواهد کرد.

ظاهرا هدف فدراسیون فوتبال این است که برای فصل آینده این اتفاق رخ دهد اما با توجه به اقداماتی که مورد نیاز است و سیری که باید طی شود به نظر می رسد برای دو فصل آینده ورزشگاه های ایران می توانند مجهز به سیستم VAR شوند. هزینه تمام شده این فناوری، در حال حاضر ۳۰۰ هزار دلار برای هر ورزشگاه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید