اعصای نشان فداکاری ارتش به شهید محمد رسول صادق‌پور

کدخبر: ۴۰۲۸۸۱
برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «محمد رسول صادق پور» تعلق گرفت.
اعصای نشان فداکاری ارتش به شهید محمد رسول صادق‌پور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «محمد رسول صادق‌پور» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید محمد رسول صادق پور، در سال ۱۳۳۰ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد.

وی دوران تحصیل را در زادگاهش سپری کرد و به علت علاقه به حرفه نظامی‌گری با قبولی در کنکور ورودی دانشگاه افسری در سال ۱۳۵۱ به ارتش راه یافت.

شهید صادق‌پور دوره‌های نظامی و علمی را در این دانشگاه با موفقیت پشت سر گذاشت و با رسته پیاده از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

وی در سال ۱۳۵۵ و پس از طی دوره مقدماتی برای ادامه خدمت به تیپ ۲ لشکر ۲۸ پیاده کردستان اعزام شد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و حرکت منافقین و ضد انقلاب در منطقه کردستان، او که در مسئولیت فرماندهی گروهان انجام وظیفه می‌کرد به همراه همرزمان خود برای مبارزه با حرکت ددمنشانه  ضدانقلاب حضور یافت و سرانجام در مسیر دفاع از کشور در تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۹ در اطراف پادگان سقز مورد اصابت گلوله ضدانقلاب قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید