افزایش نگران کننده مبتلایان به کرونا در تهران

کدخبر: ۴۰۲۹۰۲
انوشیروان محسنی بندپی گفت: حجم زیاد ترددها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث افزایش مراجعات سرپایی و میزان بستری های بیمارستانی مبتلایان به کرونا در سطح استان تهران شد.
افزایش نگران کننده مبتلایان به کرونا در تهران

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران امروز /شنبه/ در نشست فوق العاده ستاد مقابله با بیماری کرونای استان تهران با اشاره به افزایش شیوع کرونا در کشور گفت: با توجه به پیش بینی‌هایی که شده بود با کاهش فاصله گذاری اجتماعی و ترددهای بین شهرها و شهرستان‌های استان‌های دیگر مواجه شدیم که شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشد.

شرایط خوبی در مدیریت بیماری کرونا نداریم

استاندار تهران اضافه کرد: در مدیریت بیماری، شرایط خوبی نداریم و به غیر از استان خوزستان، در بقیه استان‌ها و شهرها وارد موج چهارم شیوع کرونا می‌شویم و با توجه به تراکم جمعیت و مسافرت‌هایی که صورت گرفت وارد موج چهارم می‌شویم و این جلسه را نیز برای ارائه چند دستورالعمل با هدف شکستن موج شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه حجم زیاد ترددها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث افزایش مراجعات سرپایی و میزان بستری ها در سطح استان تهران شد، ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌ها و رنگ بندی شهرستان‌های استان ضروری است و باید مطابق با رنگ بندی شهر و استان عمل کنیم و حضور کارمندان و حضور در مراکز خرید و مکان‌های پرجمعیت باید همراه با رعایت دستور العمل‌ها باشد و هیچ راهی بجز رعایت شیوه نامه‌ها و دستور العمل‌های مصوبات ستاد ملی نداریم.

برخی کشورها به تعهدات خود در تامین واکسن عمل نکردند

محسنی بندپی تاکید کرد: در بحث واکسیناسیون نیز انتظار داشتیم که در این ایام پوشش‌ها بیشتر شود، اما برخی از کشورها که تعهد کرده بودند و حتی پول واکسن‌ها را دریافت کرده بودند در بحث تامین واکسن به تعهدات خود عمل نکردند که امیدواریم در بحث تامین واکسیناسیون نیز اقدامات خوبی صورت گیرد و هدف ما بررسی وضع شهرستان‌ها و تشدید نظارت است تا بتوان موج چهارم شیوع بیماری کرونا را مدیریت کنیم.

به گفته وی، چند پیش فرض در ارتباط با ویروس کرونا وجود داشت که یکی از آن ها این بود که می‌گفتند ویروس جهش یافته همه سنی را درگیر می‌کند و این موضوع به واقعیت رسید.

وی ادامه داد: اگر قبلا در صورت ابتلا یک عضو خانواده به کرونا، ۵۰ درصد احتمال ابتلای دیگر اعضا بود الان به ۱۰۰ درصد رسیده است و این یعنی بر افزایش جهش ویروس افزوده شده است و ما با حجم زیادی از مبتلایان رو به رو خواهیم شد.

بندپی افزود: امروز پیک همه استان‌ها شروع شده ولی برای تهران دیرتر خواهد بود و در این میان ابزار مدیریت مثل غربالگری بسیار تاثیر گذار  است که خوزستان نیز از آن استفاده کرده است، باید نسبت به طرح محله محور قاسم سلیمانی یک نگاه جدی‌تر شکل بگیرد.

وی ادامه داد: به هر حال استان تهران با پیچیدگی‌های خاص خودش، باید به عنوان یک تکلیف قانونی نظارت‌ها در آن بیشتر شود.

بندپی بیان کرد: در پیک یک، 2 و سه نمودار به شکل خطی بالا نرفته بود اما الان به شکل خطی بالا رفته که این نشان می‌دهد باید خودمان را برای افزایش بیشتر مبتلایان آماده کنیم تا واکسن داخلی به مرحله تولید برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید