بستری کرونایی در تهران رکورد زد

کدخبر: ۴۰۲۹۲۶
اقتصادنیوز :‌فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: بیشترین میزان مرگ و میر ما در دو هفته اول فروردین سال جاری مربوط به روز‌های هشتم، نهم و دوازدهم فروردین بوده است.
بستری کرونایی در تهران رکورد زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان ، علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا استان تهران گفت: در هفته دوم فروردین ماه در همه شاخص‌ها آمارها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. در همین راستا بیشترین میزان مرگ و میر ما در دو هفته اول فروردین مربوط به روزهای هشتم، نهم و دوازدهم فروردین است.

وی افزود: بالاترین میزان بستری نیز مربوط به ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه است و بیشترین میزان مراجعین سرپایی نیز مربوط به سه روز اخیر بوده که برای اولین بار نسبت به سه ماه گذشته در این حوزه رکوردشکنی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: البته توزیع جغرافیایی این افزایش‌ها به ویژه در حوزه مراجعین سرپایی ناهمگن بوده است. برای مثال در استان تهران در حوزه افزایش مرگ و میر در اسلامشهر، بهارستان، شرق و مرکز تهران بالاترین میزان مرگ در هفته دوم فروردین به ثبت رسیده و در مراجعین سرپایی در پاکدشت، مرکز و بخش‌هایی از شمال تهران افزایش چشمگیرتری نسبت به سایر مراکز مشاهده شده است.

فرمانده ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ممکن است در تهران به دلیل الگوهای آتی کرونا ویروس وضعیت شاخص‌ها همگن‌تر شود، افزود: در حال حاضر بستری ها در استان تهران از ۳۷۱۲ نفر گذشته است که در طول پنج ماه اخیر رکورد شکنی محسوب می‌شود. در مورد مراجعین سرپایی نیز بین پنج تا هفت هزار نفر در نوسان بوده که با فعال شدن مطب ها در طول روزهای آینده بازتولید ما تغییر خواهد کرد که به منزله کاهش نخواهد بود بلکه یک تغییر الگو محسوب می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد مسن جزو گروه های پرخطر هستند در طول دو هفته اخیر ۴۳ درصد مراجعین بستری بیمارستان‌ها و ۷۰ درصد مرگ و میرهای ما کماکان از افراد مسن بوده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید