تعیین سفیر جدید ترکیه در امارات

کدخبر: ۴۰۳۰۰۵
در پی آشتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس رجب طیب اردوغان گفت، کشورش آماده احیای روابط با تمام کشورهای شورای همکاری است و این روابط را استراتژیک می‌داند.
تعیین سفیر جدید ترکیه در امارات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت خلیج آنلاین اعلام کرد، روزنامه رسمی ترکیه امروز، شنبه حکم امضا شده توسط رئیس‌جمهوری این کشور را منتشر کرد که مربوط به تعیین سفیر جدید در امارات در کنار ۱۳ سفیر جدیدی بود که در کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی تعیین شده‌اند.

 طبق گزارش این روزنامه، حکم تعیین ۱۳ سفیر و بازگرداندن ۱۰ سفیر دیگر به آنکارا از این حیث حائز اهمیت است که سفیران ترکیه در امارات و عراق تغییر کردند و دو سفیر دیگر به جای آنها تعیین شدند.

به نظر می‌رسد این گام همسو با سیاست‌های خارجه جدید ترکیه است که متناسب با نزدیک سازی دیدگاه‌ها و حل مشکلات به خصوص با روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از بیش از دو ماه پیش است. این تغییرات شامل تعیین توگای تونجر سفیر جدید ترکیه در امارات به جای جان دیزدار سفیر سابق است که از سال‌ها پیش مسؤول پرونده سوریه در وزارت خارجه ترکیه بود. اکنون دیزدار به آنکارا بازگشته است.

علی‌رضا گونَی نیز به جای فاتح ییلدیز، سفیر جدید ترکیه در عراق تعیین شده و از ییلدیز خواسته شده به آنکارا بازگردد.

این انتصاب‌های جدید در راستای تکمیل انتصاب‌های قبلی است که بیش از یک ماه پیش انجام گرفت به طوری‌که اردوغان سفیرانی جدید در آمریکا، ژاپن، ایرلند و صربستان تعیین کرد.

همچنان  روابط ترکیه و امارات در سایه جنگ رسانه‌ای مستمر بین دو کشور شاهد فراز و نشیب است و آنکارا شرط کرده ابوظبی دست از مداخله در امور داخلی‌اش و حمایت از نیروهای مخالف ترکیه در سوریه، لیبی، یونان و غیره بردارد.

در پی آشتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس رجب طیب اردوغان گفت، کشورش آماده احیای روابط با تمام کشورهای شورای همکاری است و این روابط را استراتژیک می‌داند.

انور قرقاش مقام اماراتی نیز قبلا گفته بود، ترکیه شریک اول تجاری کشورش است و ابوظبی هیچ خصومتی با آنکارا ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید