نوشیدن زیادی این چای مفید کبد را مسموم می کند

کدخبر: ۴۰۳۰۵۵
اقتصادنیوز : آیا می دانستید که مصرف بیش از حد از جای سبز ممکن است منجر به نارسایی کبد شود؟
نوشیدن زیادی این چای مفید کبد را مسموم می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، همان طور که می دانید، چای سبز مزایا و فواید فراوانی دارد، اما نوشیدن بیش از حد آن (از جمله عصاره ی چای سبز) می تواند مسمومیت کبدی گیاهی، و یا آسیب کبدی ایجاد کند.

آیا شما نیز عادت به نوشیدن قهوه تان را با نوشیدن چای سبز جبران کرده اید؟ البته کار بحث بر انگیزی است؛ باید قبل از چنین کاری بدانید که نوشیدن چای سبز فراوان، چه کاری برای بدن تان خواهد کرد. با وجود فواید زیاد این چای، برخی افراد با نوشیدن بیش از اندازه ی استاندارد آن، بیمار می شوند.

در واقع، مشکل چیزی است که به نام مسمومیت کبدی گیاهی شناخته می شود، که هپاتیت ناشی از سم است، و این زمانی رخ می دهد که با مصرف بیش از اندازه از نوشیدنی های گیاهی و یا مکمل ها، از لحاظ شیمیایی به کبد آسیب برسد.

بنا بر این، چه مواد تشکیل دهنده ی ضد همی در این نوشیدنی وجود دارد که باعث این مسمومیت می شود؟ چای سبز سرشار از کاتچین است که یک ترکیب دارای آنتی اکسیدان است. در دوز مناسب، این ماده مزایای بزرگی مانند کاهش کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی و سرطان را داراست. اما دوز با غلظت بالا (مانند شرایطی که در بسیاری از مکمل های کاهش وزن چای سبز وجود دارد) می تواند مسمومیت کبدی گیاهی ایجاد کند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید