ثبت سه رکورد دیگر کرونا در کشور

جهش بزرگ در آمار بیماران بدحال کرونایی در ایران

کدخبر: ۴۰۳۱۷۱
اقتصادنیوز: امروز 15 فروردین ماه 1399 روند بیماری کرونایی کشور سه رکورد جدید را به ثبت رساند. بررسی آمارهای کرونایی نشان از وخیم تر شدن حال بیماران و افزایش روند مرگ ومیر در کشور داشته است
جهش بزرگ در آمار بیماران بدحال کرونایی در ایران

 به گزارش اقتصادنیوز، بنابر آمارهای رسمی وزارت بهداشت و درمان از وضعیت کرونایی کشور شرایط بیماران کرونایی در ایران همچنان رو به وخامت داشته و روندی افزایشی را به ثبت رسانده است. مرور آمارها نشان از سه رکورد خطرناک در ایران داشته است.

با شروع سال جدید شیوع بیماری کرونا در کشور نیز روندی افزایشی پیدا کرده و در نتیجه این روند موجب بستری بیشتر بیماران در بیمارستان ها شد.

کرونا

رکورد ابتلای روزانه کرونا در کشور

بنابر آمار وزارت بهداشت و درمان در ایران شمار مبتلایان روزانه کرونا در روز جاری به 11 هزار و 680 نفر رسید و دومین رکورد را در سه ماه گذشته به ثبت رسانده است.

اما این شیوع، تنها در شاخص ابتلا بازتاب نداشت. ازمیان تعداد مبتلایان ثبت شده در امروز هزار و 572 نفر در بیمارستانها بستری شده‌اند.در همین راستا بررسی روند بستری های روزانه این بیماری نشان می دهد از ابتدای زمستان سال 99 تاکنون این بیشترین حد بستری روزانه در کشور بوده است.

در ماه های گذشته  در میانه زمستان میزان شیوع کرونا اندکی کاهش پیدا کرده بود که درنهایت دوباره این وضعیت روندی افزایشی را به ثبت رساند.

اما بستری روزانه تنها متغیری نبود که وضعیت بیمارستانها را در این بیماری وخیم گزارش داده است. 

کرونا

رشد بی سابقه بیماران بدحال کرونا

شمار بیماران بدحال کرونایی که در روز های اخیر در حال افزایش و رکورد زنی بوده است در این روز به 4 هزار و 57 نفر رسیده که بالاترین میزان در سه ماه گذشته است.

رشد روزانه این متغیر که به نوعی گویای شدت خطر ناک بودن این بیماری در کشور است در روز جاری به 0.82 درصد رسید که از ابتدای زمستان سال گذشته تاکنون بی سابقه بوده است. به عبارت دیگر وضعیت بیماران وخیم در نیمه فروردین ماه خطرناک ترین وضع خود را در مدت مورد بررسی داشته است.

در کنار رکورد زنی های بیماری کرونا در بخش بستری و بیماران وخیم، میزان مرگ ومیر کرونایی نیز به بالاترین حد سه ماهه خود رسیده و سیاهی دیگری را در روزهای کرونایی کشور به ثبت رساند.

سومین رکورد پی در پی فوتی‌های کرونا

بنابر آمار وزارت بهداشت و در مان در روز 15 فروردین ماه سال جاری، 161 نفر دیگر جان خود را بر سر ابتلا به این ویروس از دست داده و شمار کل جانباختگان این بیماری در کشور را به 63 هزار و 160 نفر رساندند.

بررسی آماری وضعیت مرگ و میر در کشور نشان میدهد که برای سومین روز متوالی این شاخه از داده های کرونایی کشور در حال رکوردزنی است. افزایش بی سابقه بیماران بدحال کرونایی در کشور نیز نشان می دهد هنوز وضع کرونا در کشور در محدوده خطرناکی قرار دارد. در صورتی که این بیماری در این گام از شیوع کنترل نشود می تواند اثرات زیانبارتری را در ایران به همراه داشته باشد.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید