بیش از یک میلیون انگلیسی دچار عوارض بلندمدت کرونا

کدخبر: ۴۰۳۱۷۵
اقتصادنیوز: اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر در این کشور از عوارض کووید-۱۹ طولانی رنج می‌برند.
بیش از یک میلیون انگلیسی دچار عوارض بلندمدت کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این آمار به میزان قابل توجهی از تخمین‌های پیشین درباره ماندگاری و علائم ناتوان‌کننده این بیماری بیشتر است و بعد از صعود موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر انگلیس در ماه ژانویه اتفاق ‌افتاده است.

اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد: در مجموع ۱.۱ میلیون نفر در این کشور از علائم کووید طولانی رنج می‌برند که بیش از ۴ هفته بعد از ابتلا به کووید-۱۹ ادامه یافته و عامل دیگری برای توجیه این علائم یافت نمی‌شود.

علائم کووید طولانی می‌تواند شامل خستگی مزمن، بریدگی نفس، حالت ذهنی غیرمعمولی که به «مه مغزی» معروف است و همچنین آسیب‌های جدی به اندامی نظیر کلیه‌ها، قلب و شش‌ها باشد.

اداره ملی آمار انگلیس نتیجه گرفته است که این علائم، زندگی روزانه ۶۷۴ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده و حدود ۲۰۰ هزار نفر گزارش کرده‌اند که این علائم، ظرفیت آنان را در انجام فعالیت‌های عادی و معمولشان به شدت محدود کرده است.

در بین کسانی که این علائم را در خود گزارش کرده‌اند تقریبا ۷۰۰ هزار نفر گفتند که در سه ماه گذشته به کووید مبتلا شده‌اند اما ۷۰ هزار نفر هم گفتند که بیش از یک سال قبل به کووید مبتلا شده بودند.

این مشکل در بین افراد ۳۵ تا ۶۹ ساله، زنان و افرادی که در مناطق محروم‌تر زندگی می‌کنند بیشتر به چشم می‌خورد. همچنین در میان افرادی که بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند می‌توان از افرادی که در کادر بهداشتی و تامین اجتماعی کار می‌کنند و همچنین افرادی که بیماری‌هایی از قبل دارند نام برد، البته اداره ملی آمار انگلیس گفته که معلوم نیست این امر به خاطر خطر در معرض ابتلا قرار گرفتن باشد یا به خاطر آسیب‌پذیری این گروه در برابر علائم کووید طولانی اتفاق افتاده است.

به گزارش ایندیپندنت، اداره ملی آمار انگلیس همچنین اعلام کرد: این تخمین‌ها درکی از شیوع کووید طولانی در سراسر کشور که توسط خود افراد گزارش شده ارائه می‌دهد و علاوه بر خطر ابتلا به ویروس کرونا، خطر بروز کووید-۱۹ طولانی بعد از ابتلا را هم به ما نشان می‌دهد.

ارزیابی مدارک موجود توسط موسسه ملی تحقیقات بهداشتی انگلیس نیز تاکید می کند که زنان احتمالا در این زمینه بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید