چه کسی تخلفات سردار محمد را به سردار جوانی خبر داد؟

کدخبر: ۴۰۳۲۳۳
یکی از فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران گفت: ممکن است که کاندیدایی منتسب به سپاه با مشخصه‌های امثال سعید محمد و سایرین در عرصه حضور پیدا کنند، اما در نهایت، کاندیدای مطلوب و نهایی آن‌ها، ابراهیم رئیسی بوده و احتمالا به ریاست جمهوری نیز خواهد رسید.
چه کسی تخلفات سردار محمد را به سردار جوانی خبر داد؟
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از امتداد،  بحث خروج سردار سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه از این مجموعه برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰، حواشی زیادی را به دنبال داشته است. از تاکید ترقی، معاون بین‌الملل حزب موتلفه تا سردار جوانی از فرماندهان کنونی سپاه بر تخلف و برکناری محمد گرفته تا اصرار تیم انتخاباتی این سردار جوان و البته، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه بر عدم وجود تخلف و استعفای قانونی چهره جنجالی نظامیان، این روزها به نقل محافل سیاسی و رسانه‌ای بدل شده است.

 در همین رابطه، یکی از فرماندهان ارشد سابق سپاه پاسداران ضمن اشاره به این مسئله، اظهار داشت: اخیرا اظهارات ضد و نقیضی در خصوص تخلف و برکناری سردار سعید محمد از مجموعه قرارگاه خاتم ‌الانبیا(ص) سپاه مطرح شده و اقوال مختلفی در صحت یا کذب این مسئله وجود دارد. یکی از کسانی که در رابطه با تخلف و برکناری سعید محمد، مطالبی را مطرح کرده، سردار یداله جوانی بوده است.

در اکوایران ببینید: رئیس جمهور نظامی می‌تواند با جهان تعامل کند؟

جدایی سردار محمد از قرارگاه خاتم با نظر نماینده ولی فقیه در سپاه صورت گرفت

وی افزود: سردار جوانی در مجموعه عبدالله حاج صادقی، نماینده کنونی ولی فقیه در سپاه و نزدیک به ایشان فعالیت می‌کند. حاج صادقی، چهره معتدلی است که به عدم دخالت سپاه در مناسبات سیاسی و انتخاباتی بر اساس قانون و تاکید رهبری اعتقاد دارد. در جریان خروج سردار سعید محمد از سپاه تا جایی که من اطلاع دارم، ظاهرا حاج صادقی به سردار جوانی عنوان کرده که سعید محمد در دوره حضور در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) مرتکب تخلف آشکار شده و از امکانات و وجهه این نهاد در راستای مناسبات انتخاباتی استفاده کرده است.

این فرمانده ارشد پیشین سپاه، تصریح کرد: بر همین اساس، تاکید نماینده ولی فقیه در سپاه این بوده که اولا، سعید محمد نباید از موقعیت و جایگاه خود در راستای مسائل انتخاباتی سواستفاده کند و در ثانی باید از این نهاد جدا شود. برخلاف سعیدی، نماینده پیشین ولی فقیه در سپاه که با مواضعی غیرمنطقی و رادیکال عمل کرده و مدام با بهانه حفاظت و صیانت از دستاوردهای انقلاب در مناسبات مختلف دخالت می‌کرد، حاج صادقی، چهره متعادلی است که بر خلاف این مشی، تفکر و عمل می‌کند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر، فضای حاکم بر کلیت سپاه با حضور چهره‌هایی به مانند حاج صادقی و سردار سلامی، فضای حاکم در دوره حضور سردار عزیزجعفری و سعیدی نیست. مسئولیت کنترل سپاهیان برای عدم ورود به مناسبات انتخاباتی با نماینده ولی فقیه بوده که انصافا، حاج صادقی در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

این فرمانده برجسته سابق در سپاه در ادامه با تاکید مجدد بر صحیح بودن موضع سردار جوانی در ماجرای برکنار سعید محمد، خاطرنشان کرد: به عقیده من، سردار جوانی موضع درستی در این مسئله اتخاذ کرده است. چرا که پیش از استعفای سردار محمد از سپاه، ایشان مرتکب تخلف آشکار شده و تلقی سردار جوانی و امثال ایشان هم، این بوده که وقتی تخلفی از سوی سعید محمد رخ داده، نگاه به این تخلف، نه تخلف شخص او که تخلف فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) بوده است.

وی افزود: متاسفانه سپاه از مجلس پنجم و در جریان انتخابات آن و همچنین در سال ۷۶ با حمایت از ناطق نوری، این ملاحظات را رعایت نکرد. البته، همانگونه که اشاره کردم، رویکرد کنونی حاکم بر فرماندهی سپاه به مانند دوره پیشین نبوده و مشی متعادلی دارد. به عنوان نمونه اگر در ماجرای خروج سعید محمد از سپاه در وهله کنونی، سردار عزیزجعفری، همچنان فرماندهی کل را بر عهده داشت، نه تنها او را برکنار نکرده و یا با استعفای او مخالفت نمی‌کرد، بلکه به این مسئله به منزله فرصتی برای شکست رقیب در انتخابات نگاه می‌کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید