با صدور بخشنامه نمی‌شود سنت و عرف را تغییر داد

کدخبر: ۴۰۳۶۷۵
اقتصادنیوز :‌عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با بخشنامه نمی‌شود سنت و عرف را تغییر داد و بگوییم حاجی فیروز اینگونه رفتار کند.
با صدور بخشنامه نمی‌شود سنت و عرف را تغییر داد

به گزارش اقتصادنیوز ، احمد مسجدجامعی در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: امسال در مجموع با توجه به شرایط کرونا کارناوال‌ها توفیق نسبی داشتند و از این بابت تشکر می‌کنم. 

او در ادامه با اشاره به تجربه سه دوره قاجار، پهلوی و پس از انقلاب در ۱۳۰۰ گفت: چند بنای شاخص از این دوره‌ها داریم که نخستین آن سردر باغ ملی است، بنای بعدی برج آزادی است که اهمیت آن به دلیل نامگذاری آن توسط مردم است و سومین نماد شهری تپه‌های عباس آباد است و بسیار ارزشمند هستند. 

مسجدجامعی با اشاره به توپ در کردن در میدان آزادی گفت: مساله توپ در کردن زمانی بود که ساعت نبوده است و اشکالی ندارد که سنت مدرن و جدید شود و استمرار پیدا کند. اما این اقدام نیاز به برنامه ریزی بیشتری داشت و برای سال‌های بعد سنت خوبی است اما باید دقت بیشتری در اجرای آن شود. 

او افزود: اگر قرار است در متن شهر توپ در شود چرا در توپخانه در نشود؟ می شود این سنت را ادامه داد اما با دقت بیشتر و نوآوری در سنت به مقدمات بیشتری نیاز دارد. 

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به بخشنامه معاونت فرهنگی درباره حاجی فیروز گفت: با بخشنامه نمی‌شود سنت و عرف را تغییر داد و بگوییم حاجی فیروز اینگونه رفتار کند. نه اینکه سنت عوض نمی‌شود اما باید طبیعت خاص خود را داشته باشد. 

او ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم اکنون برای ماه رمضان برنامه ریزی کنیم و رمضان امسال که اوج زندگی شبانه است در برنامه‌های ۱۴۰۰ ندیدم که به آن توجه ویژه‌ای شود. امیدوارم به این مساله توجه شود و پیشنهاد می‌دهم برای نقاره خانه سردر باغ ملی برنامه ریزی شود و از آن در راستای برنامه‌های رمضان استفاده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک