سقوط آزاد ترامپ در لیست میلیاردرهای فوربس

کدخبر: ۴۰۳۸۱۸
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در فهرست میلیاردرهای مجله فوربس که سه‌شنبه منتشر شد، ۲۹۸ رتبه سقوط کرد.
سقوط آزاد ترامپ در لیست میلیاردرهای فوربس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ در رده ۱۰۰۱ بود و اکنون در فهرست سالانه که میلیاردرهای جهان را رتبه‌بندی می‌کند در جایگاه ۱۲۹۹ قرار گرفته است.

براساس گزارش فوربس، ترامپ پارسال در این موقع سال در واقع ثروتمندتر شد اما دیگر افراد این لیست ثروت‌هایشان افزایش بیشتری داشت. ثروت او طبق برآورد فوربس ۲.۴ میلیارد دلار است.

پاندمی کرونا و همچنین حاشیه‌های مرتبط با دو استیضاح علیه ترامپ و اتفاق‌های سیاسی دیگر، کسب و کار تجاری او را تحت تاثیر قرار داده است. براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، حدود ۷۵ درصد از درآمد او از دارایی‌های املاک تجاری شامل درآمد از تفرجگاه‌ها و کلوب‌های گلف است. به ویژه، املاک ترامپ در منهتن درآمدزایی فراوانی برای او دارند.

در چهار سالی که ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا بود، ثروت خالص او با کاهش ۷۰۰ میلیون دلاری از ۳ میلیارد دلار به ۲.۳ میلیارد دلار رسید. او اولین میلیاردر تاریخ بود که به عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده انتخاب شد.

ترامپ همچنین سال گذشته ۷۷ پله سقوط در میان ۴۰۰ آمریکایی ثروتمند فوربس داشت. ثروت خالص او بین سپتامبر ۲۰۱۹ و سپتامبر ۲۰۲۰ به ۶۰۰ میلیون دلار رسید. ثروت وارن بافت، سرمایه‌گذار میلیاردر هم در دوران سخت پاندمی با افت ۷.۳ میلیارد دلاری مواجه شد.

افرادی که در فهرست میلیاردرهای ۲۰۲۱ فوربس هستند، مجموعا ۱۳.۱ تریلیون دلار ثروت دارند و اکثر آنها ساکن آمریکا هستند. فوربس گزارش داد که در سال گذشته در هر ۱۴ ساعت یک میلیاردر ظهور کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید