تاکید وزیر دفاع انگلیس برای مقابله با ارتش خصوصی پوتین

کدخبر: ۴۰۴۰۸۶
کارشناسان امنیتی معتقدند که گروه واگنر از طریق حمایت از نظام‌های ضعیف یا غیرقانونی، اغلب با حمایت نظامی مستقیم ارتش روسیه، برای انعطاف‌پذیری قدرت نظامی مسکو استفاده می‌شوند.
تاکید وزیر دفاع انگلیس برای مقابله با ارتش خصوصی پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که لندن باید با آنچه "گروه‌های مزدور" روسیه نامید، مقابله کند چرا که تصاویر اطلاعاتی نشان می‌دهند که ولادیمیر پوتین در حال تامین تانک و هواپیما برای "ارتش خصوصی" خود است.

به گزارش ایسنا، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با دیلی تلگراف گفت، گروه مزدور "روسی" موسوم به "واگنر" که به دست مردی با عنوان "آشپز پوتین" اداره می‌شود، نشان می‌دهد که جنگ مدرن تا چه حد سریع در حال تغییر است.  

اظهارات وزیر دفاع انگلیس در حالی مطرح می‌شود که به تازگی تصاویر اطلاعاتی محرمانه که از طبقه‌بندی خارج شدند، نشان دادند که گروه واگنر ظاهرا از تجهیزات ارتش روسیه در لیبی استفاده می‌کنند و این نشان‌دهنده آن است که آنها بخشی از "ارتش کرملین" هستند.

کارشناسان امنیتی معتقدند که گروه واگنر از طریق حمایت از نظام‌های ضعیف یا غیرقانونی، اغلب با حمایت نظامی مستقیم ارتش روسیه، برای انعطاف‌پذیری قدرت نظامی مسکو استفاده می‌شوند. این گروه به ویژه در سوریه، لیبی و سراسر آفریقای جنوب صحرا فعال هستند، جایی که کمک مسلحانه با دسترسی به منابع انرژی، طلا و دیگر فلزات گرانبها پاسخ داده می‌شود.

بن والاس همچنین گفت: این ساز و برگها که اکنون بسیار آشکار از سوی نظامیان آموزش دیده و با منابع مالی خوب پشتیبانی میشوند، قضیه پیچیده ای برای نیروهای مسلح غرب است. انگلیس و دیگر متحدان باید برای چالش گروه های مزدور و ارتقای مقاومت در مقابل نفوذهای مخرب آنها آماده باشند.

او افزود: فضایی که آنها در آن فعالیت می‌کنند، باید به چالش کشیده شود، در غیر اینصورت نیروهای مسلح خصوصی که از قوانین بین‌المللی ناظر بر ارتش‌ها رها هستند، برای اجرای عملی غیر قابل مجازات به نیابت از یک کشور آماده می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید