پایان ثبت نام داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری

کدخبر: ۴۰۴۱۸۲
ثبت نام از داوطلبان انتخابات دومین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در چهار حوزه انتخابیه کشور به پایان رسید.
پایان ثبت نام داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری

به گزارش اقتصادنیوزّ به نقل از ایرنا، داوطلبان انتخابات دومین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از روز جمعه سیزدهم فروردین ۱۴۰۰ در چهار حوزه انتخابیه تهران، مازندران، قم و خراسان رضوی ثبت نام را آغاز کردند، پس از یک هفته امروز فرصت نام نویسی آنان به پایان رسیده است‌.

براساس این گزارش، آزمون علمی ورودی برای داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری ۲۲ فروردین در قم برگزار می شود. تشخیص اجتهاد داوطلبان از طریق آزمون کتبی و شفاهی پیش از انتخابات توسط فقهای شورای نگهبان، انجام می شود و فقهای شورای نگهبان پس از بررسی های لازم، پاسخگو بوده و در صورت رد صلاحیت یا ابطال آراء فرد انتخاب شونده در صورت مطالبه، دلایل و مستندات رد صلاحیت یا ابطال آرای آن فرد را به صورت کتبی به وی ابلاغ می کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام شامل اصل شناسنامه عکس دار و کارت ملی، یک نسخه تصویر تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی، ۲ قطعه عکس ۴*۶ جدید و تکمیل فرم پرسشنامه داوطلبی بود.

همچنین نام نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و تیره عشایری که از ۱۶ فروردین آغاز شده است تا ۲۲ فروردین ادامه دارد و داوطلبان می توانند در این فرصت با چهار روش نسخه موبایلی، نسخه ویندوز و قابل نصب روی رایانه،دفاتر پیشخوان دولت و مراجعه حضوری به بخشداری نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

ثبت نام داوطلبان میان دوره ای یازدهمین دوده مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه هم که از هشتم فروردین آغاز شده بود، ۱۴ فروردین به پایان رسید و ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت پنج روز انجام می شود ثبت داوطلبان ریاست جمهوری نسبت به سایر انتخابات متفاوت است و تنها انتخاباتی است که به صورت حضوری در وزارت کشور انجام می شود.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان دوره ای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دومین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد سالجاری در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید