کرونا در هفته‌ای که گذشت؛ ۱۱۲۵ مرگ، ۱۰۹۶۲۰ ابتلا و ۱۳۱۹۱ بستری

افزایش ۸۲ درصدی تعداد درگذشتگان کرونا

کدخبر: ۴۰۴۳۰۵
اقتصادنیوز :به نظر می‌رسد موج چهارم پاندمی در ایران وحشتناک‌تر از هر زمان دیگری باشد.
افزایش ۸۲ درصدی تعداد درگذشتگان کرونا
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،موج چهارم کروناویروس در ایران اوج گرفته است، نمودارهای مرگ و ابتلا سر به فلک کشیده‌اند و متاسفانه پیشبینی‌ها خبر از رسیدن روزهای سیاه‌تر می‌دهند.

این موج از هفته دوم فروردین در کشور شروع شد و چنان روند صعودی به خود گرفته است که تقریبا همه رکوردهای سیاه پاندمی در کشور را شکسته است. همین موضوع باعث شده است که از فردا ۱۰ روز تعطیلی در سرتاسر کشور ایجاد شود تا شاید زندگی‌های کمتری به پایان برسند.

 پیام طبرسی، پزشک عفونی، در این رابطه هشدار داده بود: «اگر در حال حاضر نیز محدودیت ها را اعمال کنیم اتفاق خاصی در این موج نخواهد افتاد و این موج دو ماه طول خواهد کشید، زیرا تجربه نشان داده است زمانی که یک موج شروع می شود دو ماه طول می کشد، تنها می توان با انجام برخی اقدامات ارتفاع موج را تا حدی کم کرد اما در خود موج نمی توان تغییری ایجاد کرد.»

آمار مرگ زیاد شد؛ ۸۲ درصد

البته هنوز که خبری از کاهش ارتفاع این موج نیست و حتی وضعیت در حال بدتر شدن است. هفته اخیر هر روز تعداد فوتی‌های بیماری در کشور بالای ۱۰۰ نفر بود و حتی تا مرز ۲۰۰ نفر هم پیشرفت کرد. این در حالی است که هفته گذشته این اعداد در کشور اصلا سه رقمی نشده بودند. به طور میانگین هر روز ۱۶۰ زندگی در ایران بخاطر کرونا پایان یافتند.

صعود نمودار کرونا در ایران در یک هفته/ افزایش ۸۲ درصدی تعداد درگذشتگان

از تاریخ ۱۳ تا ۱۹ فروردین متاسفانه ۱۱۲۵ نفر در کشور در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند. براین اساس تعداد فوتی‌های پاندمی نسبت به هفته قبلی ۸۲درصد افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که هفته گذشته امار فوتی‌ها ۱۰درصد افزایش پیدا کرده بود. این روند به معنای اوج‌گیری موج چهارم پاندمی در کشور است.

حمید عمادی،  عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، در این رابطه گفته بود: «متاسفانه حداقل دو سه هفته سخت و پرمرگ را در پیش خواهیم داشت، موجی که اکنون شاهد آن هستیم، موج شلوغی‌های آخر اسفند ماه و سفرهای فروردین ماه است که مرگ‌هایش را طی دو سه هفته دیگر نشان می‌دهد. مسئولان باید سریع‌تر تصمیم گیری کنند و مردم هم رعایت کرده و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند. کادر بهداشت و درمان واقعا دیگر خسته‌اند. نمی‌دانید در بیمارستان‌ها چه وضعیت بدی حاکم است.»

صعود نمودار کرونا در ایران در یک هفته/ افزایش ۸۲ درصدی تعداد درگذشتگان

تعداد مبتلایان؛ صعود وحشتناک اعداد

درباره آمار مبتلایان شرایط وحشتناک‌تر هم هست، مقایسه آمار مبتلایان بیماری در فرودین با ۲۲ فروردین این موضوع را نشان می‌دهد. به طور میانگین در هفته اخیر هر روز ۱۵۶۶۰ نفر به کروناویروس مبتلا شدند. این در حالی‌ست که هفته گذشته به میانگین تعداد مبتلایان روزانه ۹۴۹۸ نفر بود.

صعود نمودار کرونا در ایران در یک هفته/ افزایش ۸۲ درصدی تعداد درگذشتگان

در نتیجه این اتفاق هم اعداد وحشتناکی در نمودار مبتلایان دیده می‌شود؛ ابتلای ۱۰۹۶۲۰ نفر به کروناویروس در یک هفته. این عدد رکورد تعداد مبتلایان کروناویروس در کشور است، در اوج موج سوم پاندمی در کشور ۹۳۲۲۹ نفر در کشور به کروناویروس مبتلا شده بودند.

براین اساس تعداد مبتلایان ۶۴.۸۶ درصد نسبت به هفته قبلی افزایش پیدا کرده است. هفته گذشته تعداد مبتلایان ۲۶درصد افزایش پیدا کرده بود.

صعود نمودار کرونا در ایران در یک هفته/ افزایش ۸۲ درصدی تعداد درگذشتگان

بیمارستان‌ها جایی ندارند

تعداد بستری‌ها هم به شدت در این مدت افزایش پیدا کرد و در حالی که ابتدای هفته ۱۳۳۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا بستری شده بودند، در پایان هفته این عدد به ۲۴۹۳ نفر رسید.

صعود نمودار کرونا در ایران در یک هفته/ افزایش ۸۲ درصدی تعداد درگذشتگان

این یعنی در مجموع از تاریخ ۱۳ تا ۱۹ فروردین ۱۳۱۹۱ نفر از مبتلایان کروناویروس در کشور بستری شدند تا متاسفانه رکورد تعداد بستری‌های کرونایی در کشور هم شکسته شود.

تعداد بستری‌های بیماری نسبت به هفته گذشته ۷۳.۹درصد افزایش پیدا کرده است.

نتیجه این روند هم در بیمارستان‌ها دیده می‌شود. مسعود مردانی، پزشک عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، در این رابطه گفته بود: «موارد ابتلا و بستری کرونا در کشور به شدت رو به افزایش است، اکثریت قریب به اتقاق تخت های بخش های کرونا در بیمارستانها و نیز همه تخت های «آی سی یو» در بیمارستان ها پر است و متاسفانه در کل کشور گرفتار وضعیت وخیم و نگران کننده ای شده ایم.»

صعود نمودار کرونا در ایران در یک هفته/ افزایش ۸۲ درصدی تعداد درگذشتگان

ایران در وضعیت قرمز

همین سرعت عجیب شیوع کروناویروس در موج چهارم باعث شده است که تقریبا همه ایران در وضعیت قرمز قرار بگیرد، اکنون ۲۵۷ شهرستان از جمله همه مراکز استان‌ها و کلانشهرها در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند.

این در حالی است که تا هفته گذشته ۱۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ۴۲  شهردر وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید