میانمار جلوی سفر نماینده سازمان ملل را گرفت

کدخبر: ۴۰۴۳۹۶
حکومت نظامی میانمار با وجود تلاش های بین المللی برای حل دیپلماتیک بحران پس از کودتا، روز جمعه از سفر نماینده سازمان ملل به این کشور جلوگیری کرد.
میانمار جلوی سفر نماینده سازمان ملل را گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، "کریستین شرنر بورگنر" نماینده ویژه سازمان ملل در امور میانمار در حال سفر به کشورهای آسیایی با هدف ترسیم راهی برای خروج از بحران شکل گرفته در میانمار است.

شبکه خبری آسیا گزارش داد، بورگنر سفر منطقه ای خود را از تایلند آغاز می کند و بعد از آن به چین سفر خواهد کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل گفت که بورگنر می خواهد برای کمک به پایان دادن به هرج و مرج در میانمار، با حکومت نظامی گفتگو کند.

با توجه به برنامه سفرهای بورگنر، مقامات سازمان ملل اعلام کردند که حکومت نظامی میانمار از سفر بورگنر به این کشور برای ملاقات حضوری با ژنرال ها خودداری کرد.

"زاو مین تون" سخنگوی حکومت نظامی میانمار به خبرگزاری فرانسه گفت: ما این اجازه را نداده ایم، ما در حال حاضر برنامه ای برای صدور مجوز برای حضور وی (نماینده سازمان ملل) نداریم.

به دنبال بحران بوجود آمده بعد از کودتای ارتش در میانمار به گفته انجمن کمک به زندانیان سیاسی، حداقل ۶۱۴ غیرنظامی در سرکوب اعتراضات ارتش کشته شده و نزدیک به ۳ هزار نفر دستگیر شده اند.

مقامات حقوق بشر سازمان ملل می گویند ارتش از سلاح های سنگین از جمله نارنجک های موشکی، مسلسل های سنگین و تیراندازها استفاده روزافزونی می کند.

ارتش میانمار اصرار دارد که متناسب با آنچه معترضان خشونت آمیز اعلام می کند، پاسخ می دهد.

ارتش میانمار اول فوریه (۱۳ بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت.

از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید