روایت امام جمعه تبریز از ماجرای خلع درجه شهید صیاد شیرازی

کدخبر: ۴۰۴۶۴۵
امام جمعه تبریز گفت: وقتی طلبه‌های شیراز خدمت آیت الله بهاء‌الدینی رسیده و از ایشان درس خواستند و گفته بودند: ما را هدایت کنید، درسی به ما بدهید آیت الله بهاءالدینی فرموده بودند: بروید از صیاد شیرازی درس زندگی بگیرید، اگر صیاد شیرازی شُدید، هم دنیا و هم آخرت دارید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ماجرای خلع درجه شهید صیاد شیرازی گفت: بنی صدر شنیده بود که ایشان به سپاه کمک می‌کند. عصبانی شده بود و صیاد را به تهران احضار کرد. توبیخش کرد، از فرماندهی غرب کشور هم عزلش کرد، او هم با لباس بسیجی رفت سپاه و طرح برنامه داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی یک روحانی بود، اظهار داشت: این شهید والامقام حدود ۱۷سال با حضرت آیت الله بهاءالدینی مراوده داشت و دست‌پرورده ایشان بود. شاگردی او در این مکتب او را استادی ورزیده در اخلاق و اخلاص ساخته بود. آیت الله بهاءالدینی از شهید صیاد بعنوان یک روحانی یاد می کرد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: وقتی طلبه‌های شیراز خدمت آیت الله بهاء‌الدینی رسیده و از ایشان درس خواستند و گفته بودند: ما را هدایت کنید، درسی به ما بدهید آیت الله بهاءالدینی فرموده بودند: بروید از صیاد شیرازی درس زندگی بگیرید، اگر صیاد شیرازی شُدید، هم دنیا و هم آخرت دارید.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های شخصیتی شهید صیاد شیرازی گفت: ایشان موقع عملیات خودش را به خط می رساند. هر چه می گفتند شما فرمانده نیروی زمینی هستید و نباید وسط نیروهای دشمن باشید. آرام جواب می داد: من باید خودم به یقین برسم، بعد نیروهایم را بفرستم، اگر پشت بیسیم می‌گویم این کار را باید بکنند، بدانم شدنی هست یا نه. نترسید، نیروی زمینی ارتش بدون فرمانده نمی‌ماند.

آل هاشم با اشاره به ماجرای خلع درجه شهید صیاد شیرازی گفت: بنی صدر شنیده بود که ایشان به سپاه کمک می‌کند. عصبانی شده بود و صیاد را به تهران احضار کرد. توبیخش کرد، از فرماندهی غرب کشور هم عزلش کرد، او هم با لباس بسیجی رفت سپاه و طرح برنامه داد.

امام جمعه تبریز گفت: شهید صیاد از نظر سنی برای فرماندهی نیروی زمینی ارتش خیلی جوان بود. اما بعد از فرار بنی‌صدر، به فرمان امام درجه‌هایش را بهش برگرداندند. قبل از عملیات بیت‌المقدس، با چند نفر رفت یزد خدمت آیت الله صدوقی. بعد هم رفتند مشهد. صیاد تا صبح متوسل به حضرت شد. شفیعشان کرد برای پیروزی، پیروز هم شدند و خرمشهر هم آزاد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید