بازدید سرزده یک مسئول از ادارات تهران در اولین روز اجرای محدودیت‌های کرونایی

کدخبر: ۴۰۴۶۵۳
با اعلام موج چهارم کرونا و اجرای محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز، غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران از تعدادی از ادارات تهران به‌طور سرزده بازدید کرد.
بازدید سرزده یک مسئول از ادارات تهران در اولین روز اجرای محدودیت‌های کرونایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در اولین روز اعمال محدودیت‌های کرونایی و اعلام وضعیت هشدار در تهران، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران با حضور سرزده در برخی ادارات، در جریان نحوه کار آنها قرار گرفت.

با اعلام موج چهارم کرونا و اجرای محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز، غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران از تعدادی از ادارات تهران به‌طور سرزده بازدید کرد. 

مردم در صف‌های نوبت تامین اجتماعی

توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رسیدگی به امور ارباب‌رجوع در برخی قسمت‌های اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ رعایت شده‌ بود ولی برخی قسمت‌ها نیاز به نظارت و توجه جدی داشته و مراجعه‌کنندگان همچنان در صف‌های نوبت‌گیری شده از ساعات صبح منتظر انجام امور مربوطه خود بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران در این خصوص گفت: لازم است کلیه امور به‌طور الکترونیکی انجام شود و حفظ سلامت افراد به‌خصوص بازنشستگان در اولویت قرار گیرد. 

تمدید تسویه مالیات بر ارزش افزوده و صدور گواهی ۱۸۶ تا نیمه اردیبهشت

اداره امور مالیاتی شهر و استان تهران دارای حدود ۸ هزار پرسنل و ۹۰ ساختمان اداری است که بیش از ۲ میلیون نفر در جامعه مؤدیان مالیاتی دارد و محدودیت‌های اعلام شده در این مجموعه همراه با حضور ۳۰ درصد نیروی انسانی و با وضعیت مطلوب و رعایت نکات بهداشتی مشاهده شد.

محمدرضا نوری رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران در حاشیه این بازدید با اشاره به تمهیدات امور مالیاتی درنظر گرفته در روزهای کرونایی، ابراز کرد: موارد تصمیم‌گیری اظهارنامه‌ها، رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی و تعیین درخواست مفاصاحساب به تعویق انداخته شده تا به سلامت مردم کمک شود.

وی در ادامه گفت: در سال جاری نیز موعد تسویه مالیات بر ارزش افزوده و صدور گواهی ۱۸۶ تا نیمه اردیبهشت تمدید شده است و با توجه به مکانیزه شدن بسیاری از امور نیازی به مراجعه فیزیکی به ادارت وجود ندارد. 

عدم اعمال محدودیت‌ها در شهرداری شمیرانات

ازدحام جمعیت و حضور همه نیروهای کاری در شهرداری منطقه یک تهران نشان از عدم اجرای دستورالعمل‌های کرونایی و عدم رعایت دورکاری پرسنل داشت که به گفته کارمندان این امر به دلیل حجم بالای کار و بستن حساب‌ها است.

مراجعه کنندگان نیز از صف‌های مرغ تا عدم رسیدگی به امور در شهرداری گلایه داشتند و کرونا را عاملی بر کمتر رسیدگی کردن ادارات به امور مردم می دانستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران با تاکید بر رسیدگی به امور مردم و استفاده از روش‌های الکترونیکی گفت: همه ما مکلف به رعایت و اجرای دستورات ستاد ملی کرونا هستیم و از فرماندار منطقه درخواست می‌شود تیم بازرسی فعال‌تر شده و با ارائه راهکار بار مراجعه حضوری مردم را کاهش دهند و از سرمایه‌های اداره صیانت کنند.

سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات با حضور در شهرداری و در حاشیه این بازدید بیان کرد: اصناف منطقه همکاری لازم را با ستاد کرونا و طرح شهید سلیمانی انجام داده و تعطیلی‌ها اعمال شده است و از امروز دورکاری کارمندان در شهرداری لحاظ خواهد شد.

سیدحمید موسوی شهردار شمیرانات بیان کرد: ۱۳۷۰ نیروی ستادی، صف و خدماتی در منطقه یک مشغول هستند و بخشنامه حضور ۵۰ درصد نیروی انسانی در شهرداری مناطق اجرا شده اما مشکل در دو حوزه مالی و شهرسازی وجود دارد که با اعمال دورکاری، کارمندان باید علاوه بر امور این حوزه و پاسخگویی به ارباب‌رجوع باید حجم کار دیگر نیروها را نیز انجام دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه‌های شهرسازی همه نیروها دنبال کار فوری نیستند و یک‌سری افراد دلال‌ بوده که در راهروهای شهرداری دنبال کار هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید