آغاز طرح نظارت بر بازار ماه رمضان

کدخبر: ۴۰۴۶۶۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از آغاز طرح ویژه ضیافت برای نظارت بر بازار ماه رمضان خبر داد و گفت که پرونده بازرسی و نظارت بر بازار شب عید با بیش از ۲۸ میلیارد تومان پرونده بسته شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یدالله صادقی با اشاره به اینکه طرح  نظارتی ویژه پایان سال و نوروز ۱۴۰۰ از ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ آغاز شد و ۱۵  فروردین  ۱۴۰۰ پایان یافت، اظهار کرد: دراین طرح علاوه بر اقلام و کالاهای پرمصرف ویژه شب عید مثل کیف و کفش  شیرینی  و خشکبار، لباس  و پوشاک و خدمات عمومی (قالیشویی و خشکشویی و غیره) بر کالاهای  اساسی خانوار مانند فرآوردهای لبنی، اقلام پروتئینی، میوه و مواد شوینده  نیز بازرسی مستمر انجام گرفت.

به گفته وی از تعداد ۶۸ هزار بازرسی انجام شده در مدت یاد شده،  ۱۲ هزار و ۱۷۵ پرونده و گزارش بازرسی به ارزش ۲۸ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان تنظیم و جهت سیر مراحل  قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بیشترین بازرسی در حوزه اقلام پروتئینی

این مقام مسئول بیشترین بازرسی‌های انجام شده را درمورد اقلام پروتئینی گوشت قرمز، مرغ  و تخم مرغ  با ۱۹ هزار و  ۵۸۰ مورد عنوان کرد و گفت که بیش از  ۴۰۰۰ پرونده تخلف  به ارزش پنج میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان در این بخش تشکیل شده است.

صادقی همچنین با اشاره به حضور بازرسین سازمان  در واحد ها و مراکز اقامتی و تفریحی و فرهنگی، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها ۲۵۳۷ بازرسی از این مراکز صورت گرفته که ۴۱۸ پرونده تخلف کشف و به مراجع  ذیصلاح  ارسال شده است.

آغاز طرح یک ماهه نظارت بر بازار ماه رمضان

رئیس سازمان صمت استان تهران در ادامه از آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان (طرح بازسی و نظارت  ویژه ماه مبارک) به مدت یک ماه خبر داد و گفت: نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان هر ساله به صورت مشترک  توسط بازرسان این سازمان و اتاق اصناف و با همکاری دستگاه‌های مربوطه مثل شبکه بهداشت، پلیس امنیت اقتصادی  و سازمان تعزیرات حکومتی درسطح  استان اجرا می‌شود. اولویت  این طرح  علاوه بر کالاهای پر مصرف  مثل خرما، آش و حلیم، اقلام پروتئینی و لبنیات، نظارت بر کالاهای تنظیم بازاری مانند برنج، شکر،  روغن نباتی و گوشت منجمد است.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده  هر گونه تخلف  صنفی  از قبیل گرانفروشی، عدم درج قیمت، تقلب و احتکار مراتب را  به سامانه ۱۲۴ طرح موضوع  کرده تا بازرسان این سازمان با همکاری  سایر دستگاه‌های مرتبط مانند بازرسان اصناف و اتحادیه‌ها، پلیس امنیت اقتصادی  و سازمان تعزیرات حکومتی  با متخلفان برابر قانون برخورد کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید