انتشار فیلم شلیک مرگبار پلیس آمریکا به نوجوان ۱۳ ساله

کدخبر: ۴۰۵۹۶۹
پلیس آمریکا فیلمی از شلیک مرگباری را منتشر کرد که در آن یک نوجوان ۱۳ ساله هدف گلوله قرار می‌گیرد.
انتشار فیلم شلیک مرگبار پلیس آمریکا به نوجوان ۱۳ ساله

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاف پست، گروه نظارتی پلیس شیکاگو پنجشنبه شب به وقت محلی فیلمی از شلیک مرگبار یک افسر پلیس به یک نوجوان ۱۳ ساله را در بیش از دو هفته پیش منتشر کرد.

در این فیلم منتشر شده پلیس شیکاگو اقدام به تعقیب، تیراندازی و کشتن «آدام تولدو» نوجوان ۱۳ ساله در اوایل روز ۲۹ مارس در دهکده‌ای کوچک در جنوب شرقی این شهر می‌کند. پلیس مدعی شده این تیراندازی در پی یک مقابله مسلحانه بوده و این نوجوان سلاح داشته است؛ هرچند ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهد در دستان تولدوی ۱۳ ساله سلاحی نیست و او دستور پلیس را با بالابردن دست‌های خود به اجرا در آورده بود.

بر اساس گزارش هاف پست، به عنوان یک دانش آموز سال هفتمی، تولدو جوان‌ترین فردی در چند سال گذشته است که از سوی پلیس شیکاگو به قتل رسیده است. «دفتر شهروندی پاسخگویی پاشخگویی پلیس» (Civilian Office of Police Accountability) این فیلم را که شامل ۱۷ فیلم دوربین‌های لباس پلیس و چهار فیلم از طرف‌های دیگر است، منتشر کرد.

«آدینا ویس اورتیز» (Adeena Weiss-Ortiz) وکیل خانواده این نوجوان ۱۳ ساله به قتل رسیده در کنفرانسی مطبوعاتی که پس از انتشار این فیلم برگزار شد، گفتند: اگر شما بسوی یک کودک بی سلاح که دستان خود را بالا گرفته، تیراندازی کنید، این یک ترور است.

در فیلم موجود منتشر شده‌ای که با دوربین لباس پلیس ضبط شده، نشان داده می‌شود دو افسر پلیس از ماشین خود خارج شده و بلافاصله اقدام به تعقیب یک نفر می‌کنند. در این فیلم یک افسر زن دیده می‌شود که اقدام به دست بند زدن به یک فرد بلند قد که دستکشی قرمز در دست دارد، می‌کند و یک افسر مرد نیز به تعقیب تولدو (نوجوان مقتول ۱۳ ساله) کرده و فریاد می‌زند: «همین حالا بایست. لعنتی همین حالا. دست‌های لعنتی خود را به من نشان بده. بایست.»

انتشار فیلم شلیک مرگبار پلیس آمریکا به نوجوان ۱۳ ساله

تقریبا بلافاصله پس از فریاد پلیس بر سر این نوجوان، او دستان خود را بالا برده؛ اما «اریک استیلمن» افسر ۳۴ ساله به سوی سینه او شلیک می‌کند و این نوجوان غرق در خون خود در کوچه‌ای به روی زمین می‌افتد. پس از آن مرگ این نوجوان ۱۳ ساله در محل حادثه اعلام شد.

گفتنی است انتشار این فیلم همزمان با اعتراضات گسترده‌ای است که در بروکلین به قتل یک شهروند سیاهپوست این کشور شعله ور شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید