موتورسیکلت‌ها دیگر توقیف نمی‌شوند

کدخبر: ۴۰۵۹۸۳
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از عدم توقیف ۳۷ هزار موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح موتوریار خبر داد.
موتورسیکلت‌ها دیگر توقیف نمی‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، سردار محمدحسین حمیدی، در تشریح دستاوردها و نتایج طرح موتوریار که از اوایل زمستان سال گذشته در پایتخت آغاز شده است، گفت:  همانطور که قبلا هم اعلام شده موتوریار طرحی برای برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف است، اما در این طرح دیگر خبری از توقیف موتور و برخوردهای قبلی نیست و بر اساس آن مجازاتی جایگزین برای موتورسیکلت سواران متخلف به مرحله اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح آمار توقیف و انتقال این وسایل نقلیه به پارکینگ‌ها را کمتر می‌کند، گفت: با اجرای این طرح تخلفات موتورسیکلت‌سواران نظیر تردد در خطوط ویژه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تردد از محل ممنوعه، انجام‌حرکات نمایشی و ...از سوی ماموران کنترل شده و راکبان موتورسیکلت پس از متوقف شدن از سوی ماموران می‌توانند  میان انتقال وسیله‌شان به پارکینگ یا همکاری چند ساعته در تامین نظم ترافیک یکی را انتخاب کنند.

حمیدی ادامه داد: با پذیرش همکاری با پلیس به جای توقیف موتورسیکلت، یک کاور و یک تابلو دستی به راکبان متخلف موتورسیکلت داده شده و آنان به تشخیص مامور ارشد پلیس راهور در محل و پس از دریافت آموزش‌های اولیه در محل ساعاتی را همکار پلیس شده و در تامین انضباط ترافیکی با ماموران همکاری می‌کنند.

افزایش نقاط اجرای طرح موتوریار از ۶۰ به ۲۰۰ نقطه

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تاکنون راکب۳۷ هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف به جای انتقال وسیله‌شان به پارکینگ، همکار پلیس راهنمایی و رانندگی شده‌اند، گفت: در واقع این افراد در کنار همکاران ما به تامین آمد و شد ترافیکی کمک کردند و آمارها نشان می‌دهد که حتی پس از این طرح کمتر هم تخلف کرده‌اند. 

وی با اشاره به اجرای طرح موتوریار درسه ماه پایانی سال ۹۹، گفت: سال گذشته این طرح در ۶۰ نقطه از پایتخت و در نوبت صبح اجرا شد، اما امسال بنا داریم طرح موتوریار را در ۲۰۰ نقطه از شهر و در دونوبت اجرا کنیم. با یاری خدا اجرای این طرح در سال جاری نیز با قوت ادامه خواهد داشت و ما این آمادگی را داریم که در اجرای این طرح در دیگر شهرها نیز تجربیات خود را منتقل کنیم.

حمیدی تصریح کرد: برای اجرای این طرح نیازمند هماهنگی و تامین اعتبار در حوزه های مختلف هستیم که خوشبختانه اقدامات آن در حال انجام است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید