خبر مهم وزیر خارجه روسیه از تحریم آمریکا

کدخبر: ۴۰۶۰۷۳
وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو اقدامات منع فعالیت شهروندان روس یا شهروندان دیگر کشورها در نمایندگی‌های آمریکا در روسیه را آغاز می‌کند.
خبر مهم وزیر خارجه روسیه از تحریم آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر خارجه روسیه شامگاه جمعه در سخنانی از سلسله اقداماتی علیه مقامات و دیپلمات‌های آمریکایی خبر داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه شامگاه جمعه گفت که مسکو از سفیر آمریکا درخواست کرده تا این کشور را برای انجام رایزنی با واشنگتن ترک کند.

وی در ادامه گفت که مسکو اقدامات منع فعالیت شهروندان روس یا شهروندان دیگر کشورها در نمایندگی‌های آمریکا در روسیه را آغاز می‌کند.

وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو 8 مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های روسیه قرار می‌دهد و از فعالیت موسسات غیرانتفاعی و صندوق‌های آمریکایی در روسیه که در امور داخلی دخالت می‌کنند جلوگیری می‌شود.

لاوروف در ادامه گفت که در واکنش مشابه به اقدام آمریکا، 10 دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج می‌شوند.

وی تاکید کرد که مسکو امکان اتخاذ اقدامات دردناک دیگری در قبال آمریکا دارد اما آنها را باقی نگه می‌دارد.

وزیر خارجه روسیه گفت که همچنان در حال بررسی جنبه‌های مختلف برگزاری نشست سران روسیه و آمریکا هستیم و این ابتکار را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

این تحریم‌ها که بر اساس دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا وضع شده‌ و از ۱۴ ژوئن امسال اجرایی می‌شوند،  ۶ شرکت روس فعال در زمینه تکنولوژی را نیز در بر می‌گیرند.

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که بایدن و پوتین  به صورت تلفنی با هم درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کردند و بایدن برگزاری دیداری طی ماه‌های آتی در یک کشور ثالث را به پوتین پیشنهاد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید