اوکراین برای مقابله با روسیه به سلاح هسته‌ای مجهز می‌شود؟

کدخبر: ۴۰۶۳۵۳
وزیر دفاع اوکراین چهارشنبه گذشته مدعی شد که روسیه کریمه را برای ذخیره بالقوه سلاح‌های اتمی آماده می‌کند.
اوکراین برای مقابله  با روسیه به سلاح هسته‌ای مجهز می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سفیر اوکراین در آلمان گفت که در صورت عدم عضویت این کشور در ناتو، کی‌یف ممکن است به سلاح هسته‌ای تجهیز شود.

سفیر اوکراین در آلمان گفت که ممکن  است کی‌یف در صورت عدم پذیرش در ناتو، ساخت سلاح هسته‌ای را برای دفاع از خود برابر روسیه در نظر گیرد.

 به نوشته وبگاه «دیفنس ورلد» «دری ملنیک» سفیر اوکراین در آلمان در مصاحبه با «رادیو آلمان» گفت: «یا ما بخشی از یک اتحاد مانند ناتو هستیم و به تقویت اروپا کمک می کنیم تا اروپا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند  یا فقط یک گزینه داریم  که خود را مسلح کنیم، شاید دوباره به وضعیت هسته‌ای بیندیشیم. باید دید که چطور می‌توانیم امنیت خود را تضمین کنیم.»

این در حالی است که وزیر دفاع اوکراین چهارشنبه گذشته مدعی شد که روسیه کریمه را برای ذخیره بالقوه سلاح‌های اتمی آماده می‌کند.

 «آندری تاران» در سخنرانی در کمیته فرعی دفاعی پارلمان اروپا در بروکسل بدون ارائه مستنداتی مدعی شد که شاید روسیه در شبه جزیره کریمه سلاح اتمی مستقر کند. وی در ادامه مدعی شد که مسکو برای اطمینان از تامین آب شبه جزیره کریمه ممکن است به اوکراین حمله کند.

در جدید ترین فعل و انفعال بین مسکو و کی‌یف، وزارت خارجه روسیه اعلام کر، دیپلمات کنسولگری اوکراین در سنت پترزبورگ که توسط سرویس امنیت فدرال این کشور به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود از خاک روسیه اخراج شده است. وزارت خارجه روسیه همچنین کاردار موقت اوکراین در مسکو را نیز احضار کرده است و درباره اقدامات غیرقانونی این دیپلمات اوکراینی به کی‌یف هشدار داده است. 

پیش از این رسانه‌های روس گزارش داده بودند، مأموران سازمان امنیت داخلی روسیه یک دیپلمات کنسولگری اصلی اوکراین در سن‌پترزبورگ را به‌خاطر تلاش برای دستیابی به اطلاعات محرمانه در روز جمعه بازداشت کرده‌اند.

سازمان امنیت داخلی روسیه تاکید کرده بود با این دیپلمات اوکراینی مطابق قوانین بین‌المللی برخورد خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید