استقرار جنگنده و بمب افکن‌های روسیه برای رزمایش بزرگ بر فراز دریای سیاه

کدخبر: ۴۰۶۳۵۶
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با رد ادعای غرب در زمینه اقدام‌های تهاجمی روسیه در قبال اوکراین گفته است، تکرار مداوم چنین سخنانی تنها موجب بی ارزش شدن بیشتر واشنگتن می‌شود.
استقرار جنگنده و بمب افکن‌های روسیه برای رزمایش بزرگ بر فراز دریای سیاه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های از استقرار انواع جنگنده و بمب افکن ارتش روسیه برای برگزاری یک رزمایش بزرگ بر فراز دریای سیاه در تقابل با اوکراین خبر دادند.

برخی رسانه‌ها از استقرار شماری از انواع جنگنده‌های روسیه در  «استاوروپول» نزدیک شبه جزیره کریمه برای انجام یک رزمایش بزرگ هوایی بر فراز دریای سیاه و در نمایش قدرت به آمریکا و اوکراین خبر دادند.  

به نوشته وبگاه «یوکرین انیفو» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» روسیه شماری از جنگنده‌های «میگ-25 اس‌ام» خود را در این منطقه مستقر کرده است. پیشتر نیز روسیه جنگنده‌های سوخو-27، میگ-30 و سوخو -24 و 34 خود را برای برگزاری رزمایش بر فراز دریای سیاه در این منطقه مستقر کرده بود.

 به گزارش این منبع خبری،  نیروهای روس در حال تمرین موشکی و پرتاب بمب بر اهداف دریایی هستند.

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده  و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند. روسیه ادعای اوکراین را رد کرده و با هشدار به آمریکا اعلام کرده به نفع آمریکاست که کشتی‌های جنگی خود را از کریمه و سواحل روسیه دور نگه دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز  با رد ادعای غرب در زمینه اقدام‌های تهاجمی روسیه در قبال اوکراین گفته است، تکرار مداوم چنین سخنانی تنها موجب بی ارزش شدن بیشتر واشنگتن می‌شود.

در روزهای گذشته آمریکا و متحدانش همسو باهم از اوکراین حمایت کرده‌اند. در همین زمینه منابع خبری گزارش دادند یک فروند هواپیمای «سی -۱۳۰» نیروی هوایی آمریکا اخیرا در یک پایگاه هوایی در «کی‌یف» فرود آمد. گفته می‌شود که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای کمک به ارتش اوکراین به همراه داشته است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، پنتاگون از تصمیم خود برای اعزام دو ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه در بحبوحه افزایش تنش میان اوکراین و روسیه، عقب‌نشینی کرده است.دو مقام وزارت دفاع آمریکا  نیروی دریایی آمریکا به مقامات ترکیه که ترافیک تنگه بُسفر و داردانل را مدیریت می‌کند اطلاع داده پنتاگون از اعزام دو ناوشکن به دریای سیاه، به دلیل اجتناب از تحریک روسیه صرفنظر کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید