اعلام نحوه ارزشیابی دانش آموزان ابتدایی

کدخبر: ۴۰۶۶۷۲
اقتصادنیوز : معاون آموزش ابتدایی به تشریح نحوه آموزش و چگونگی برگزاری ارزشیابی پایانی دانش آموزان در دوران شیوع کرونا پرداخت.
اعلام نحوه ارزشیابی دانش آموزان ابتدایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی درباره نحوه آموزش همچنین ارزشیابی دانش‌آموزان ابتدایی با توجه به حساسیت این دوره تحصیلی و شرایط فعلی کرونا که توام با تداوم آموزش‌های غیرحضوری دانش‌آموزان است، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی تصمیم بر این است که کلاس‌های دوره ابتدایی تا پایان اردیبهشت برقرار باشد و معلمان و مدیران ١٠ روز بعد از این مدت فرصت دارند تا نتایج ارزشیابی دانش آموزان را اعلام کنند.

او ادامه داد: در دوره ابتدایی ارزشیابی دانش آموزان به صورت کیفی توصیفی است بنابراین ارزیابی آن‌ها عملکردی خواهد بود و معلمان بر این اساس ارزیابی خود را انجام خواهند داد.

 به گفته معاون آموزش ابتدایی برای کلاس‌های اول و دوم دبستان معلمان باید تضمینی برای آموزش کامل مهارت خواندن و نوشتن در دانش آموزان داشته باشند و از یادگیری کامل آن‌ها آگاه شوند در غیر اینصورت برنامه‌های جبرانی برای دانش آموزانی که دچار مشکل هستند در نظر گرفته شود؛ چنین موضوعی را در دستور کار قرار دادیم.

حکیم زاده تصریح کرد: مسئولیت اصلی اجرای ارزشیابی‌های دانش آموزان بر عهده مدارس است و طبق شرایط موجود این کار را انجام خواهند داد.

او تاکید کرد: چنانچه دانش آموزان نتوانند از نظر کیفیت یادگیری شرایط مناسبی کسب کنند برنامه‌هایی برای جبران این خلا در نظر می‌گیریم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید