محرز: وضعیت کرونا در کشور فاجعه است / واکسن ایرانی خرداد ماه به‌دست مردم می‌رسد

کدخبر: ۴۰۶۷۰۹
محرز معتقد است که وضعیت کنونی ایران را باید فاجعه توصیف کرد زیرا بیمارستان‌ها جای بستری بیماران را ندارند و از سوی دیگر به‌دلیل عدم مدیریت صحیح از سوی دولت و وزارت بهداشت این روند ادامه خواهد داشت تا اینکه واکسن کرونای ساخت ایران به تولید انبوه برسد.
محرز: وضعیت کرونا در کشور فاجعه است / واکسن ایرانی خرداد ماه به‌دست مردم می‌رسد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه اینترنتی فراز،  محرز معتقد است که وضعیت کنونی ایران را باید فاجعه توصیف کرد زیرا بیمارستان‌ها جای بستری بیماران را ندارند و از سوی دیگر به‌دلیل عدم مدیریت صحیح از سوی دولت و وزارت بهداشت این روند ادامه خواهد داشت تا اینکه واکسن کرونای ساخت ایران به تولید انبوه برسد. او می‌گوید حتی در زمانی که واکسن به تولید انبوه برسد نمی‌‎توان ماسک و فاصله اجتماعی را کنار گذاشت و همچنان باید ادامه داشته باشد.

مینو محرز، سرگروه تیم تحقیقاتی واکسن کرونای ایرانی (کووایران برکت) در مورد آخرین روند ساخت این واکنس به خبرنگار فراز می‌گوید: «آزمایشات و تزریق واکسن ایرانی را بر روی جوانان انجام داده‌ایم و حالا در مرحله دوم قرار داریم البته آزمایشات این واکسن را بر روی افراد بین 50 تا75 ساله را هم شروع کرده‌ایم و در خصوص این طیف سنی هم در مراحل نهایی قرار داریم.»

کرونا در ایران

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه اضافه می‌کند: «شخصا برای بازدید از کارخانه‌ای در اطراف تهران که درحال ساخت واکسن است می‌روم و همه مراحل را از نزدیک دنبال می‌کنم. طبق برآوردهای انجام شده امیدواریم تولید انبوه واکسن را از خرداد ماه آغاز کنیم. این نوید را می‎دهیم که کارخانه ساخت واکسن می‌تواند میلیون‌ها واکسن تولید کند که حتی بتوانیم به کشورهای اطراف هم بدهیم.»

محرز با اشاره به روند ساخت واکسن ایرانی ادامه ‌می‌دهد: «اکنون که با شما مصاحبه می‌‎کنم 2 خط تولید در حال ساخت و تولید واکسن هستند ولی آن خط تولیدی که قرار است این واکسن را به تولید انبوه برساند و به دست توده مردم برساند هنوز افتتاح نشده است و در مراحل نهایی نصب قرار دارد.»

سرگروه تیم تحقیقاتی واکسن ایرانی در همین خصوص ادامه می‌دهد: «از نظر من واکسن داخلی واکسن خوب و با کیفیتی خواهد بود ولی متاسفانه اخبار درست به مردم نمی‌رسد. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از بیمارستان و مراکز درمانی در وضعیت فاجعه به‌سر می‌بریم.»

در اکوایران ببینید:جنجال جدید بر سر واکسن پولی

او در تذکری خطاب به افرادی که در انتظار واکسن هستند می‌گوید: «مردم فکر می‌کنند با واکسن زدن مشکل حل می‌شود ولی این‌طور نیست واکسن فقط جلو مرگ و میر را می‌گیرد و از ابتلای دوباره به ویروس‌ جلوگیری نمی‌کند. استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی باید ادامه پیدا کند . درکشور آمریکا با اینکه بیش از نود درصد واکسن تزریق شده است تنها در کاهش مرگ و میر این کشور تاثیرگذار بوده است ولی در تعداد مبتلایان تاثیری نداشته است و همچنان به شهروندان خود تذکر می‌دهند که از ماسک استفاده کنند. باید بدانیم که واکس همه چیز را نمی‌تواند حل کند و همچنان نیاز به مراقبت و قرنطینه وجود دارد.»

محرز با انتقاد از نحو مدیریت وضعیت کنونی اضافه می‌کند: «عملکرد رییس جمهور و وزیر بهداشت اصلا قابل قبول نیست. باید در ایام نوروز کل کشور تعطیل می‌شد ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و اوضاع در حال حاضر از کنترل ما خارج شده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید