آیا تلفن هوشمندتان از شما جاسوسی می‌کند؟

کدخبر: ۴۰۶۸۸۹
اقتصادنیوز : اگر فکر می‌کنید تلفن هوشمند شما در حال گوش دادن به زندگی شخصی شما است، جالب است بدانید احتمالاً همینطور است. اگر فکر می‌کنید تلفن هوشمند شما از شما جاسوسی می‌کند نیز احتمالاً حق با شماست. برنامه‌های بسیاری برای ردیابی حرکات شما طراحی شده اند و میکروفون تلفن شما می‌تواند مکالمات شما را گوش کنند؛ بنابراین اگر ناگهان با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خود به دلیل مواردی که هرگز جستجو نکرده اید، بمباران می‌شوید، بهتر است بدانید که تصادفی نیست.
آیا تلفن هوشمندتان از شما جاسوسی می‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، اواخر سال گذشته، به روزرسانی‌های اپل از ویژگی‌هایی برخوردار بودند که در هنگام فعال شدن میکروفون، یک نقطه نارنجی کوچک در بالای تلفن شما و هنگام فعال شدن دوربین، یک نقطه کوچک سبز نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر روی تلفن خود صحبت یا ضبط نمی‌کنید و یک نقطه نارنجی ظاهر می‌شود، مشکلی دارید.

ترور لانگ، مفسر دنیای فناوری می‌گوید: "من فکر می‌کنم ایده جاسوسی یک تلفن هوشمند برای مردم ترسناک است، اما چندان دور از ذهن نیست، زیرا روی گوشی همه ما دوربین و میکروفون وجود دارد و داده‌های موجود در تلفن ما کلید هویت ما است. "

یک نکته مهم درباره گوشی‌های هوشمند این است که سعی کنید، نصب به روزرسانی‌ها را به تأخیر نیندازید، زیرا آن‌ها معمولاً شامل اقدامات امنیتی پیشرفته هستند. سخنگوی NordVPN، پاتریشیا سرنیاوسکایت، می‌گوید: "شما هرگز نمی‌دانید که اطلاعات شما توسط کدام شرکت‌های اینترنتی یا اپ‌های مختلف تحت کنترل است، پس چه باید کرد؟ ساده است دستگاه خود را بررسی کنید که کدام برنامه‌ها به میکروفون یا دوربین تلفن دسترسی دارند. تنظیمات را باز کنید، روی "حریم خصوصی"، روی "میکروفون" یا "دوربین" در فهرست حریم خصوصی ضربه بزنید و در صفحه بعد می‌توانید تعیین کنید  کدام برنامه‌ها به دوربین یا اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند. "

سعی کنید از نصب برنامه‌های ناشناس از درگاه‌های نامعتبر خودداری کنید، درباره رمز عبور خود با دیگران صحبت نکنید و تا حد امکان اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید