کرونا جان هنرمند موسیقی با سابقه را گرفت

کدخبر: ۴۰۶۸۹۶
اقتصادنیوز : مصطفی بطلانی، دبیر بازنشسته آموزش‌وپرورش و نوازنده و مدرس باسابقه سنتور در اصفهان، بر اثر ایست قلبی ناشی از ابتلا به کرونا، دار فانی را وداع گفت.
کرونا جان هنرمند موسیقی با سابقه   را گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،مهرشاد متین‌فر، مدیر خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان با اعلام این خبر و با اشاره به آنچه حسین نیکونژاد در کتاب «دلدادگان موسیقی» درباره مرحوم بطلانی نوشته، به ایسنا گفت: این هنرمند باسابقه، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۵ به‌طور خودآموز آغاز کرد و بعدتر، از محضر مرحوم حسین یاوری، مرحوم سیروس ساغری، مسعود رضایی‌نژاد و سعید نعیمی منش بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: مرحوم بطلانی در زمینه آهنگسازی و مربیگری سرود نیز فعالیت داشت. او مدت‌ها سرپرست گروه موسیقی سماعی بود، برنامه‌های متعددی را در صداوسیمای مرکز اصفهان به اجرا درآورد و سال  نیز ۱۳۸۱ برای ساخت سرود جانبازان اصفهان در جشنواره کشوری مقام اول را کسب کرد.

مدیر خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان تصریح کرد: این هنرمند که از خویشاوندان استاد محمد بطلانی، دیگر هنرمند مطرح حوزه موسیقی اصفهان بود، در طول عمر با ارزش خود، نزدیک به ۴۵ آهنگ و سرود ساخت که اکثر آن‌ها از صداوسیمای اصفهان پخش‌شده و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آهنگ ارتش قهرمانان، قبله نیاز، سرود ایران، سرود معلم، سیزده آبان، بهار آمد، ۲۲بهمن، کعبه دل‌ها، شهاب رحمت و سرود مبعث اشاره کرد.

متین‌فر افزود: مرحوم بطلانی، سال‌ها در گروه‌های سرود مدارس درس موسیقی می‌داد و متأسفانه با خبر شدیم که شامگاه ۲۹ فروردین ماه بر اثر ایست قلبی ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان عسکریه از دنیا رفته است.

مراسم خاکسپاری این هنرمند روز چهارشنبه، یکم اردیبهشت ماه در باغ رضوان اصفهان برگزار می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید