روسیه 2 دیپلمات بلغار را اخراج کرد

کدخبر: ۴۰۷۰۶۹
روسیه در پی احضار سفیر بلغارستان در مسکو، در اقدامی متقابل دو دیپلمات بلغارستان را اخراج کرد.
روسیه 2 دیپلمات بلغار را اخراج کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آتاناس کراستین، سفیر بلغارستان در روسیه که اوایل روز سه‌شنبه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شده بود، پیامی در مورد واکنش متقابل مسکو به اخراج دو دیپلمات روسی از صوفیه دریافت کرد.

 اسپوتنیک گزارش داد، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات‌ها از بلغارستان، دو کارمند سفارت بلغارستان در مسکو را اخراج کرد.

امروز (سه‌شنبه) آتاناس کراستین، سفیر بلغارستان به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و پیامی مبنی بر اخراج دو دیپلمات بلغار دریافت کرد. طبق این پیام، به دو کارمند سفارت بلغارستان دستور داده شده که ظرف ۷۲ ساعت کشور روسیه را ترک کنند.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که این اقدام در پاسخ به تصمیم بلغارستان برای اخراج دو دیپلمات روس به اتهام جاسوسی از صوفیه صورت گرفته است.

در ۲۲ مارس، وزارت امور خارجه بلغارستان دو دیپلمات سفارت روسیه در صوفیه را به اتهام جاسوسی اخراج کرد و به آن‌ها ۷۲ ساعت فرصت داد تا کشور را ترک کنند.

این در حالی است که روز شنبه، جمهوری چک اعلام کرد ۱۸ دیپلمات روس را به اتهام «جاسوسی» اخراج خواهد کرد. روسیه نیز در واکنش به این اقدام، ۲۰ دیپلمات چک را از کشورش اخراج خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید