روسیه یک ایستگاه فضایی جدید می سازد

کدخبر: ۴۰۷۰۸۱
دیمیتری راگوزین رئیس شرکت دولتی فضایی روسیه موسوم به «روس کاسموس»، از آغاز کار ساخت ایستگاه فضایی جدید این کشور، خبر داد.
روسیه یک ایستگاه فضایی جدید می سازد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، راگوزین روز سه شنبه در کانال تلگرام خود نوشت: نخستین موژل (بخش) ایستگاه فضایی جدید روسیه در حال ساخت است.

وی افزود: شرکت موشک سازی انرگیای روسیه، ساخت کامل ایستگاه فضایی جدید روسیه در سال ۲۰۲۵ برای قرار دادن آن در مدار مورد نظر پیرامون کره زمین را هدف قرار داده است.

ایستگاه فضایی بین المللی که روسیه در چارچوب یک طرح فضایی بین المللی با شرکت ۱۵ کشور در آن مشارکت می کند در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است.

پیش از استفاده از ایستگاه فضایی بین المللی، روسیه از ایستگاه فضایی میر استفاده می کرد که از اتحاد جماهیر شوروی به ارث رسیده بود و در سال ۲۰۰۰ با تصمیم روسیه نابود و در اقیانوس آرام غرق شد.  

ترک خوردگی دوباره بدنه ایستگاه فضایی بین المللی که دومین مورد ترک خوردگی در یک ماه اخیر در این مرکز فضایی است، موجب نشت هوا از ایستگاه شده و یوری بوریسوف معاون امور علمی و صنعتی نخست وزیر روسیه امروز نسبت به وقوع فاجعه ای در آن و بروز خطر جانی برای فضانوردان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، یوری بوریسوف به شبکه تلویزیونی روسیه ۱ گفت: در بدنه ایستگاه فضایی بین المللی ترک جدید بوجود آمده است که هوا از آن نشت می کند.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی که چند روز پیش از زمین عازم این مرکز شدند، کار خود را در آن با جستجوی این ترک کوچک به منظور ترمیم آن و جلوگیری از نشت بیشتر هوا آغاز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که روسیه برای پایان دادن به استفاده از ایستگاه فضایی بین المللی آماده می شود و پس از سال ۲۰۲۴ آن را ترک خواهد کرد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید