شرط روسیه برای بازگشت سفیر آمریکا

کدخبر: ۴۰۷۱۶۹
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز سه‌شنبه گفت که بازگشت «جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه به شرایط بستگی داشته این در حالی است که روابط میان واشنگتن و مسکو در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.
شرط روسیه برای بازگشت سفیر آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روز سه‌شنبه سالیوان تایید کرد که وی برای انجام رایزنی‌هایی به واشنگتن سفر کرده و طی چند هفته به مسکو باز خواهد گشت.

پسکوف که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «معمولا، سفیران پس از انجام رایزنی‌ها در پایتخت‌های خود، بر اساس مصلحت باز خواهد گشت. در حال حاضر روابط میان واشنگتن و مسکو را در پایین ترین سطح می‌بینیم».

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ۳۲ فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد آمریکا را ترک کنند.

این تحریم‌ها که بر اساس دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا وضع شده‌ و از ۱۴ ژوئن امسال اجرایی می‌شوند،  ۶ شرکت روس فعال در زمینه تکنولوژی را نیز در بر می‌گیرند.

در واکنش به این اقدام آمریکا نیز، مسکو از اخراج 10 دیپلمات آمریکایی از روسیه خبر داد و 8 مقام آمریکایی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید