نماینده ایران در مذاکره با عربستان چه کسی بود؟

کدخبر: ۴۰۷۱۹۱
خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از منابعی با تأیید دیدار طرف‌های سعودی و ایرانی در بغداد، هدف از آن را تلاش برای بهبود روابط میان ریاض و تهران اعلام کرد.
نماینده ایران در مذاکره با عربستان چه کسی بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه ایران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از منابعی با تأیید دیدار طرف‌های سعودی و ایرانی در بغداد، هدف از آن را تلاش برای بهبود روابط میان ریاض و تهران اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، یک منبع دولتی عراق تأکید کرده است که ریاست هیأت سعودی را «خالد بن علی الحمیدان» رئیس اطلاعات سعودی و هیأت ایرانی را نمایندگانی از سوی علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برعهده داشتند.

روزنامه الاخبار چاپ بیروت هم در این باره نوشته: این ملاقات در حالی انجام شد که تمام پرونده‌های مورد اختلاف، چه مربوط به روابط دوجانبه و چه پرونده‌های منطقه‌ای و در صدر آن یمن و لبنان، روی میز دو طرف قرار داشت. به ادعای الاخبار هیأت سعودی شامل 6 نفر، از جمله مشاور عالیرتبه امنیتی ولیعهد عربستان و به سرپرستی خالد بن‌علی الحمیدان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی بود.

در مورد هیأت ایرانی نیز قابل ذکر است که این هیأت 5 نفره بود و ریاست آن را یک مقام عالیرتبه در ایران برعهده داشت و نمایندگان کلیه نهادهای ایرانی از جمله سپاه پاسداران و «نیروی قدس» در آن حضور داشتند.

اطلاعات الاخبار حاکی از آن است که این نشست بسیار مثبت بوده و از برخی انتظارات فراتر رفته است. سعودی‌ها و ایرانی‌ها تصمیم گرفتند جلسه دوم را نیز در بغداد برگزار کنند. مقرر شد جلسه بعد هفته آینده باشد و در دستور کار بغداد و دو هیأت مذاکره‌کننده قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید