سفر اعلام نشده وزیر خارجه اردن به رام‌ الله

کدخبر: ۴۰۷۲۸۰
وزیر خارجه اردن امروز در سفری از پیش اعلام نشده عازم شهر «رام الله» می شود.
سفر اعلام نشده وزیر خارجه اردن به رام‌ الله

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد که ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن امروز (چهارشنبه) در سفری از پیش اعلام نشده عازم شهر «رام الله» خواهد شد و این سفر پس از انتقال اسناد این کشور به تشکیلات خودگردان فلسطین انجام می‌شود که گواهی بر مالکیت فلسطینیان بر املاک و مستغلات شهر قدس به ویژه محله «الشیخ جراح» است.

خبرگزاری فلسطینی «سما» گزارش داد، اردن اعلام کرد که اسنادی تاریخی را به سفارت تشکیلات خودگردان فلسطین در امان تحویل داده است که این اسناد شامل اجاره‌نامه‌های واحدهای مسکونی‌ای است که به اهالی «الشیخ جراح» واقع در شهر قدس اشغالی برمی‌گردد که رژیم صهیونیستی تلاش دارد آنها را از این منطقه بیرون براند و آن را به شهرک‌نشینان انتقال دهد.

در همین راستا، وزارت خارجه اردن اعلام کرد، پس از گذشت چند سال عملیات جست‌وجوی دقیق و درازمدت در اسناد اداره‌های رسمی اردن، به اسنادی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد پیشتر وزارت عمران و سازندگی این کشور، قرارداد اجاره واحدهای مسکونی را با شماری از اهالی محله «الشیخ جراح» در سال ۱۹۵۶ امضاء کرده است.

در همین راستا، ضیف الله الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن خاطرنشان کرد، در سال ۲۰۱۹ و سال جاری میلادی به درخواست طرف فلسطینی نسخه‌های تأییدشده‌ای از این اسناد به سفارت تشکیلات خودگردان در امان تحویل داده شده است و عملیات جستجوی بی‌وقفه اسناد به بیش از ۶۰ سال پیش باز می‌گردد.

الفایز بر حمایت اردن از حقوق ملت فلسطین تاکید و تلاش‌های غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی را برای بیرون راندن فلسطینیان از منازل و سرزمینشان محکوم و هرگونه تلاش برای لطمه زدن به حقوق فلسطینیان را رد کرد.

ده‌ها خانواده فلسطینی در محله الشیخ جراح بیم این دارند که صهیونیست‌ها، هر آن، دستور تخلیه منازل را به نفع شهرک‌نشینان برایشان صادر کنند که از سال ۱۹۵۶ در آن زندگی می‌کنند.

در همین رابطه، موسسات حقوقی اعلام کرده‌اند که صدور دستور تخلیه منازل برای اهالی الشیخ جراح و همچنین تخریب منازل و مصادره اراضی فلسطینیان در چارچوب اجرای طرح یهودی‌سازی شهر قدس صورت می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید