آژانس: ایران قصد افزایش سانتریفیوژ‌های پیشرفته را در نطنز دارد

کدخبر: ۴۰۷۴۰۰
برخی منابع غربی به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش دادند که، ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از تصمیم خود برای افزایش سانتریفیوژ‌های پیشرفته در تاسیسات هسته‎ای نطنز مطلع کرده است.
آژانس: ایران قصد افزایش سانتریفیوژ‌های پیشرفته را در نطنز دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، براین اساس، ایران به طور رسمی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که به دنبال افزایش تعداد سانتریفیوژ‌ها در تاسیسات نطنز است.

لارنس نورمن، خبرنگار نشریه وال‌استریت ژورنال مستقر در بروکسل، طی گزارشی به نقل از اطلاعات منتشر شده از سوی شورای حکام آژانس اتمی مدعی شده است که؛ ایران برنامه‌های خود را در جهت توسعه سانتریفیوژ‌های پیشرفته (آی‌آر-۴) در تأسیسات غنی‌سازی نطنز بصوورت کاملا رسمی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع‌رسانی کرده است.

در حقیقت ایران براین امر است تا از این سانتریفیوژ‌های در جهت غنی‌سازی UF۶ طبیعی تا سطح پنج درصدی U-۲۳۵ در نطنز استفاده کند.

از این رو قرار است در مجموع ۶۰۸۴ سانتریفیوژ آی‌آر-۱ در ۳۶ آبشار، تعداد ۱۰۴۴ سانتریفیوژ آی‌آر-۲ام در شش آبشار، تعداد ۱۰۴۴ سانتریفیوژ آی‌آر-۴ در شش آبشار و تعداد ۱۷۴ سانتریفیوژ آی‌آر-۶ در یک آبشار نصب شود.

نورمن، در ادامه به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که به شورای حکام فرستاده شده است، پرداخت و نوشت: آژانس در تاریخ ۲۱ آوریل، این موضوع را به تایید رسانده است که، ۳۰ آبشار حاوی ۵۰۶۰ سانتریفیوژ آی‌آر-۱، شش آبشار حاوی ۱۰۴۴ سانتریفیوژ آی‌آر-۲ام و دو آبشار حاوی ۳۴۸ سانتریفیوژ آی‌آر-۴ در تأسیسات غنی‌سازی نطنز، نصب شده تا UF۶ طبیعی را به میزان U-۲۳۵ پنج درصد غنی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید