فرمانده سنتکام: فناوری موشکی و پهپادی ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است

کدخبر: ۴۰۷۵۵۳
جنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه مدعی شد که تهدید ایران در زمینه موشک‌های بالستیک قابل توجه بوده و از لحاظ کمی نیز پیشرفت داشته است.
فرمانده سنتکام: فناوری موشکی و پهپادی ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «موشک‌های کروز و فناوری پهپادی ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است و در زمینه هسته‌ای نیز، ایران در حال حاضر چیزی که غیر قابل بازگشت نباشد، انجام نداده است».

مک‌کنزی افزود: «همواره باید این توانایی را داشته باشیم که از باز بودن تنگه هرمز محافظت کنیم».

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» روز پنجشنبه در سخنانی گفت که آمریکا حضور خود در عراق را در چارچوب گفت‌وگوی راهبردی حفظ خواهد کرد.

 ژنرال کنت مک‌کنزی طی جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که در حال حاضر از عراق خارج شویم.

وی افزود: ما به تازگی یک گفت‌وگوی استراتژیک را با عراق انجام دادیم که قرار است یک چارچوب در اختیارمان قرار دهد و ما حضورمان را در بر اساس این گفت‌وگو حفظ خواهیم کرد.

فرمانده تروریست‌های سنتکام در بخش دیگری از سخنانش هم گفت: ما از شراکت میان ایران و چین نگرانیم و من معتقدم که تهران در جستجوی مداوم منابع اسلحه است.

ژنرال مک کنزی درباره خروج آمریکا از افغانستان نیز گفت که آمریکا در هر مرحله از مراحل عقب نشینی از افغانستان آماده مقابله با هر حمله طالبان است.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید