حمله پهپادی یمن به غول نفتی آرامکو و پایگاه ملک خالد

کدخبر: ۴۰۷۶۰۰
سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که نیروهای این کشور با سه پهپاد، شرکت نفتی آرامکو و پایگاه ملک خالد در «خمیس مشیط» را هدف قرار داده‌اند.
حمله پهپادی یمن به غول نفتی آرامکو و پایگاه ملک خالد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از یک عملیات در عمق عربستان سعودی خبر داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد که این عملیات با سه پهپاد صورت گرفته است که دو نوع از آن، «قاصف k۲» نام دارد.

وی تأکید کرد که در جریان این عملیات، پایگاه ملک خالد در «خمیس مشیط» هدف قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، پهپاد «صماد-۳» نیز شرکت آرامکو را در «جیزان» هدف قرار داده است.

سریع تأکید کرد که این حملات در واکنش به تداوم محاصره یمن و تجاوز به این کشور است.

در همین ارتباط، منابع محلی بامداد پنجشنبه از عملیات نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن علیه اهداف ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «یک سایت مهم نظامی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط با پهپاد قاصف k۲ هدف قرار داده شد».

وی همچنین افزود: «هدف قرار دادن سایت‌های سعودی پاسخی طبیعی و قانونی برای تشدید تجاوزها و محاصره همه جانبه علیه کشورمان است».

چند روز پیش بود که ائتلاف متجاوز سعودی از عملیات پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن علیه اهدافی در جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی خبر داد.

پیش از این، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که اگر ائتلاف سعودی بخواهد به حماقت خود در تجاوز علیه یمن ادامه دهد راهبرد موسوم به «درد بزرگ» به اجرا گذاشته می‌شود.

ناامیدی و شکست این ائتلاف متجاوز در هفتمین سال تجاوز به یمن، ریاض را بر آن داشت که ابتکارعمل ادعایی خود برای پایان دادن به جنگ در این کشور را مطرح کند که دولت نجات ملی یمن آن را به دلیل زیاده‌خواهی ریاض، عدم توقف حملات روزانه و عدم لغو محاصره شش ساله این کشور رد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید