ژنرال‌های سابق ارتش فرانسه

نامه هشدارآمیز به مکرون/ مراقب جنگ باش!

کدخبر: ۴۰۷۹۸۱
ژنرال‌های سابق و پرسنل ارتش فرانسه در نامه‌ای به ماکرون هشدار دادند تا در مقابل خطرات رو به افزایش انزجار در پی تنش‌های اجتماعی و افراط گرایی مذهبی اقدام کند؛ در غیر اینصورت در آینده با اوضاعی چون "جنگ داخلی" روبرو می‌شود.
نامه هشدارآمیز به مکرون/ مراقب جنگ باش!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، " ژان پی‌یر فابر-برنادک"، افسر بازنشسته ژاندارمری فرانسه در نامه‌ای سرگشاده به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور نوشت که مراقب بروز جنگ داخلی در فرانسه باشد.

این نامه به امضای ۲۰ ژنرال بازنشسته و بیش از ۱۰۰۰ مقام در رسته‌های مختلف نظامی، پلیس و ژاندارمری رسیده که مدعی‌اند نمی‌توانند در شرایط کنونی بی تفاوت و منفعل باشند.

در این نامه با اشاره به افزایش مشکلات اجتماعی، افراط گرایی مذهبی و افراد منزجر و متعصف آمده است: خطرات رو به رشد هستند و خشونت هر روز بیشتر می‌شود. چه کسی ۱۰ سال قبل پیش بینی کرده بود که استادی حین خروج از دانشگاه سر بریده می‌شود؟

در این نامه همچنین آمده است: اسلام‌گرایی افراطی در فرانسه منجر به تلاش برای ایجاد مناطقی شده که قوانین "جمهوری" در آن اعمال نمی‌شود و آنها را به مناطقی برای متعصب‌ها تبدیل کرده که مغایر قانون اساسی ما هستند.

در این نامه این ادعا مطرح شده که قدرت حاکم از پلیس به عنوان قربانی در راهپیمایی‌هایی چون جلیقه زردها استفاده می‌کند، در حالیکه در چنین راهپیمایی‌هایی مردم فرانسه نارضایتی خود را ابراز می‌کنند.

این نامه به دولت توصیه می‌کند که فراتر از سکوت، حرکت و عمل کند، در غیر این صورت مسئول جنگ داخلی و مرگ افراد بیشمار ناشی از هرج و مرج فزاینده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید