مخالفت تل‌آویو با برگزاری انتخابات در قدس اشغالی

کدخبر: ۴۰۸۴۱۳
منابع خبری، شامگاه دوشنبه گزارش دادند که تل‌آویو مخالفت خود را با برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، برخی منابع به روزنامه «العربی الجدید» در این خصوص گزارش دادند که «غسان علیان»‌ هماهنگ‌کننده کابینه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی به «حسین الشیخ» وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان به صورت شفاهی ابلاغ کرده است که تل‌آویو برگزاری انتخابات در قدس اشغالی را نمی‌پذیرد.

بر اساس این گزارش، بهانه تل‌آویو برای عدم پذیرش برگزاری انتخابات، عدم تشکیل کابینه برای تأیید تصمیم برگزاری انتخابات در قدس بوده است.

منابع مذکور همچنین خبر دادند که حسین الشیخ در جلسه کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در روز هجدم ماه آوریل جاری افراد حاضر را در جریان پیام تل‌آویو قرار داده است.

طبق گفته این منابع، این پاسخ شفاهی به اعضای کمیته مرکزی جنبش فلسطینی فتح در نشست نوزدهم ماه آوریل نیز اعلام شده است.

در عین حال، شبکه صهیونیستی «کان» نیز شامگاه امروز گزارش داد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته حسین الشیخ  را به قطر اعزام کند تا او مقامات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را قانع کند که در صورت لغو انتخابات، تنش ایجاد نکنند.

با این حال، «عبداللطیف القانوع» یکی از سخنگویان حماس در گفت‌و‌گو با شبکه قدس، امشب، تأکید کرد:‌ «ما بخشی از تصمیم تعویق انتخابات نخواهیم بود و آماده تفکر و توافق بر سر اقدامات به منظور برگزاری انتخابات هستیم در قدس هستیم».

وی در ادامه افزود: «می‌خواهیم [دیگر طرف‌ها] بر روند انتخابات و آنچه در قاهره بر سر آن توافق شد، پایبند باشند».


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید