ظریف از بغداد عازم اربیل شد

کدخبر: ۴۰۸۵۶۷
ظریف پیش از ترک بغداد با جمعی از پژوهشگران دانشگاهی عراق دیدار داشت.
ظریف از بغداد عازم اربیل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای سفری دو روزه در عراق به سر می برد امروز سه‌شنبه بغداد را به مقصد اربیل در اقلیم کردستان عراق ترک کرد.

ظریف پیش از ترک بغداد با جمعی از پژوهشگران دانشگاهی عراق دیدار داشت.

این گزارش می افزاید: در حاشیه دیدار و گفتگو با مقامات و شخصیت های عراقی از کتاب "ظریف و الملفات الکبری)که توسط موسسه عراقی رواق و به زبان عربی انتشار یافته است رو نمایی کرد.

در این کتاب ٣ پرونده هسته ای،  مسائل ایران و آمریکا و دیپلماسی چند جانبه از دیدگاه  وزیر امور خارجه کشورمان مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان از دیروز (دوشنبه ) که به عراق سفر کرده است دیدارهای مختلفی با مقامات و شخصیت های این کشور در سطوح مختلف همچون رییس جمهوری؛ نخست وزیر، رئیس پارلمان، وزیر خارجه، سران و رهبران عشایر و مذاهب شیعه و سنی و رهبر مسیحیان کلدانی جهان در بغداد داشت.

ظریف عصر امروز در اربیل هم دیدارهایی با مقامات اقلیم کردستان خواهد داشت.

به گزارش ایرنا؛ ظریف در اربیل دیدار با رییس اقلیم، نخست وزیر، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق و مسوولان اتحادیه میهنی کردستان عراق خواهد داشت. 

در همین پیوند نصراله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل به خبرنگار ایرنا گفت: سفر ظریف منجر به تقویت و تعمیق هرچه بیشتر روابط بین دو کشور همسایه می شود.

وی با اشاره به اهمیت سفر امروز ظریف به کردستان عراق اضافه کرد که این دومین سفر وزیر خارجه در کمتر از یکسال و طی حدود ۹ ماه گذشته به اقلیم کردستان عراق است و این امر دلیلی بر اهمیت روابط فی مابین است.

وی خاطر نشان ساخت که جمهوری اسلامی ایران برای مناسبات با همسایگان خود به خصوص عراق و اقلیم کردستان عراق اهمیت قائل است.

رشنودی با یادآوری ویژگی مناسبات بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق ادامه داد: اشتراکات فرهنگی، دینی، اجتماعی، رفت و آمد زائران و گردشگران و وجود مناسبات تجاری، اقتصادی و روابط خویشاوندی بین دو ملت در توسعه و تقویت این روابط اثرگذار بوده و هست.

به گفته وی، حتی در شرایط کرونا و ایجاد محدودیت ها ،تجارت با عراق و اقلیم کردستان و حتی گردشگری سلامت (بیمارانی که نیازمند درمان در ایران هستند) متوقف نشده است.

رشنودی تاکید کرد که وجود پایانه های مرزی بین المللی و رسمی متعدد بین دو کشور ایران و عراق از جمله در اقلیم کردستان در تقویت این روابط دو جانبه اثر گذار بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید