آمریکا سفارت افغانستان را ترک می کند

کدخبر: ۴۰۸۶۴۲
وزارت خارجه آمریکا به تعداد قابل توجهی از کارمندان باقیمانده خود در سفارت آمریکا در کابل دستور داده است تا افغانستان را ترک کنند.
آمریکا سفارت افغانستان را ترک می کند

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا به همه پرسنل سفارت این کشور در کابل دستور داده است که افغانستان را ترک کنند مگر اینکه شغل آنها ایجاب کند که از نظر فیزیکی باید در افغانستان مستقر باشند. 

 آسوشیتدپرس گزارش داد، براساس این گزارش، چنین سفارشاتی معمولاً فقط برای پرسنل غیر ضروری در سفارتخانه ها اعمال می شود.

وزارت خراجه آمریکا همچنین اعلام کرد که شهروندان ایالات متحده نباید به افغانستان سفر کنند و کسانی که می خواهند این کشور را ترک کنند باید در اسرع وقت با پروازهای تجاری موجود خارج شوند. 

دستور وزارت امور خارجه آمریکا تنها دو روز پس از آن اعلام شد که آستین میلر ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان گفت که ارتش ایالات متحده پایان عملیات در این کشور را آغاز کرده و نیروهای امنیتی افغانستان باید آماده بدست گرفتن کنترل این کشور باشند.

طبق توافقنامه صلح امضاء شده میان دولت ترامپ با طالبان در اسفند سال ۹۸ تمام نیروهای خارجی باید در اول ماه مه (۱۳ اردیبهشت) افغانستان را ترک کنند. 

دولت بایدن برخلاف توافقنامه ای که دولت اسبق آمریکا با طالبان به امضاء رسانده بود اعلام کرد که خروج کامل نیروها از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر به طول خواهد کشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید