آمریکا به حالت عادی نزدیک شد؛ واکسینه شده ها ماسک‌ها را برمیدارند

کدخبر: ۴۰۸۷۱۶
کارشناس بهداشت آمریکا: برای افراد واکسینه شده فعالیت بدون ماسک در فضای باز امن است اما پیشنهاد می‌کنیم در اماکن شلوغ از ماسک استفاده شود.جوبایدن رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که کشورش تا روز استقلال آمریکا به حالت عادی نزدیک خواهد شد.
آمریکا به حالت عادی نزدیک شد؛ واکسینه شده ها ماسک‌ها را برمیدارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  عصرایران، مقامات بهداشتی و رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند که افراد کاملا واکسینه شده می‌توانند با خیال راحت و بدون پوشش ماسک بیرون رفته و یکدیگر را ملاقات کنند. آنها در صورت شرکت در اماکن بسیار شلوغ باید ماسک بزنند.

در دستورالعمل به روز شده مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمده است که آمریکایی‌های کاملا واکسینه شده می‌توانند بدون نیاز به ماسک پیاده ‌روی، دوچرخه‌سواری و معاشرت کرده یا در رستوران‌هایی با فضای باز شام بخورند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد که تعداد بستری‌شدگان و مرگ‌های ناشی از بیماری کرونا در هفته‌های گذشته کاهش یافته است/ عکس: اسوشیتدپرس

کاهش مقررات ماسک در آمریکا

الجزیره نوشت: دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری‌ آمریکا برای اولین بار از سال گذشته تغییر کرده است. در آن زمان این سازمان از مردم این کشور خواست در هنگام خروج از خانه ماسک بزنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته گفت: از امروز واکسینه شدگان می‌توانند با دوستانشان در پارک‌ها به پیک‌نیک بروند و در بیرون از خانه ماسک نزنند.

وی افزود که او 4 جولای (13 تیر) روز استقلال کشور را هدفی برای "نزدیک شدن به شرایط عادی" و "جشن گرفتن برای استقلال از ویروس" تعین کرده است.

بایدن گفت: در حالیکه هنوز راه زیادی برای مبارزه با ویروس در پیش داریم اما پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای نیز داشته‌ایم.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت اگر 2 هفته از تزریق دوز دوم واکسن "فایزر" و "مدرنا" یا دو هفته از تزریق دوز اول واکسن "جانسون و جانسون" گذشته باشد آنها واکسینه شده محسوب می‌شوند./ عکس: اسوشیتدپرس

واکسینه شدگان آمریکایی میتوانند ماسک نزنند

"روشل والنسکی" رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در اوایل روز گذشته اعلام کرد که افراد واکسینه شده می‌توانند در فعالیت‌های اجتماعی خارج از منزل بدون استفاده از ماسک شرکت کنند.

او گفت: اگر 2 هفته از تزریق دوز دوم واکسن "فایزر" و "مدرنا" یا دو هفته از تزریق دوز اول واکسن "جانسون و جانسون" گذشته باشد آنها واکسینه شده محسوب می‌شوند.

"والنسکی" افزود: شرایط زیادی وجود دارد که افراد کامل واکسینه شده به خصوص در فضای آزاد نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

وی افزود: علم نشان می‌دهد که واکسینه شدگان می‌توانند با ایمنی بالا و بدون استفاده از ماسک در دورهمی‌های کوچک خارج از خانه، در رستوران‌های فضای باز در کنار دوستان و آشنایان واکسینه شده یا نشده خود حاضر شوند.

اما او گفت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند که در آنها در اماکن شلوغ خارج از خانه نیز ماسک بزنند.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در این باره افزود: به صورت کلی برای افراد واکسینه شده فعالیت بدون ماسک در فضای باز امن است اما ما همچنان پیشنهاد می‌کنیم در اماکن شلوغ مانند استادیوم‌ها و کنسرت‌ها از ماسک استفاده شود.

در هفته‌های گذشته مدارس آمریکا به سمت آموزش و یادگیری حضوری پیش رفته‌اند/ عکس: رویترز

مدارس آمریکا به سمت حضوری شدن

دستورالعمل های جدید حین پیشرفت واکسیناسون در آمریکا ارائه می‌شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید  بیش از نیمی از بزرگسالان بیش از یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و بیش از یک سوم کاملا واکسینه شده‌اند.

در 30 فروردین سال جاری تمامی بزرگسالان آمریکایی واجد شرایط تزریق واکسن شدند. اما بسیاری از ایالت‌ها پیش از این تاریخ واکسیناسیون افراد بالای 16 سال را انجام داده بودند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هنوز هم پیشنهاد می‌کند واکسینه‌شدگان و واکسن نزده‌ها در اماکن عمومی سرپوشیده مانند رستوران‌ها، دفاتر و سینماها ماسک بزنند.

دستورالعمل‌های جدید نشانگر تغییر قابل توجه در کشوری است که بیش از 572 هزار نفر در ان به دلیل شیوع کرونا جان باختند. والسنکی در روز گذشته اعلام کرد که تعداد مبتلایان جدید، بستری شدگان و مرگ‌و میرهای ناشی از بیماری در هفته‌های گذشته کاهش داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید