ماجرای فیلم واکسیناسیون اتباع چینی از زبان معاون وزیر

کدخبر: ۴۰۸۹۱۰
اقتصادنیوز : معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت : سفارتخانه‌ها برای کارمندان خودشان چون باید زیرنظر پزشک تزریق واکسن انجام شود، با یک مرکز درمانی هماهنگ می‌کنند و واکسن دریافت می‌کنند. این واکسن‌ها برای کشور ما نیست و در سامانه ما هم ثبت نمی‌شود.
ماجرای فیلم واکسیناسیون اتباع چینی از زبان معاون وزیر

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، علیرضا رییسی  درباره تصاویر منتشر شده از واکسیناسیون اتباع چینی در بیمارستان نیکان، گفت: ما بحث تزریق واکسن برای اتباع خارجی در دستور کار نداریم اما، سفارتخانه‌ها برای کارمندان خودشان چون باید زیرنظر پزشک تزریق واکسن انجام شود، با یک مرکز درمانی هماهنگ می‌کنند و واکسن دریافت می‌کنند. این واکسن‌ها برای کشور ما نیست و در سامانه ما هم ثبت نمی‌شود.

وی درباره واکسیناسیون سالمندان نیز گفت:بالای ۸۰ ساله‌ها در اولویت دریافت واکسن قرار گرفتند. ۱۸ هزار خانه بهداشت داریم و ۹۰۰۰ مرکز جامع خدمات سلامت داریم که به هیچ وجه نیاز به مراجعه حضوری واکسیناسیون وجود ندارد و خود مراقبین سلامت با جمعیت تحت پوشش تماس می گیرند و جهت دریافت واکسن فراخوان می‌شوند و محل تزریق برایشان مشخص می‌شود و نوبت دوم تزریق هم به آنها پیامک زده می‌شود.

رییسی ادامه داد: امروز سامانه‌ای را تکمیل کردیم که این سامانه با عنوان salamat.gov.ir است. اگر چنانچه بعد از مدت زمانی که برای واکسیناسیون تعیین می‌کنیم کسی از قلم افتاده باشد میتواند با مراجعه به سامانه و ثبت کد ملی مطمئن باشد که با او تماس گرفته می‌شود و یا پیامک برایشان ارسال می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید