سوریه رقیب ایران در بازار گاز عراق/ تفاهم بغداد با دمشق برای واردات گاز

کدخبر: ۴۰۹۰۰۵
عراق در آستانه توافق با سوریه برای واردات گاز است، تا پیش از این ایران تامین کننده اصلی گاز هراق به حساب می آمد.
سوریه رقیب ایران در بازار گاز عراق/ تفاهم بغداد با دمشق برای واردات گاز

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی عراق (واع)،وزیر نفت عراق از تصمیم بغداد برای واردات گاز از کشور سوریه خبر داد. «احسان عبدالجبار» وزیر نفت عراق گفت که بغداد تصمیم دارد علاوه بر ایران، از سوریه به عنوان یکی از کانال‌های توزیع واردات، به عراق گاز وارد کند.

عبدالجبار در نشست خبری مشترک با «بسام طعمه» وزیر نفت دولت سوریه در بغداد تصریح کرد: پرونده گاز از اولویت‌های رایزنی‌ مشترک ما با هیات سوری است.

وی افزود: در آستانه توافق با طرف سوری درباره واردات گاز سوریه به عراق، قرار داریم.وزیر نفت سوریه نیز در این نشست خبری گفت که «بین دو کشور چشم‌انداز آینده همکاری وجود دارد».

بنا به گفته مسئولان ذی‌ربط سوریه، دمشق تا سال ۲۰۱۰، ۸.۵ تریلیون فوت مکعب گاز ذخیره داشت که پس از آن اکتشاف گاز به دلیل ناآرامی‌های داخلی این کشور متوقف شد، این در حالی است که میانگین تولید فعلی گاز روزانهسوریه هم اکنون ۱۷۰ میلیون فوت مکعب است.

اکتبر گذشته، عراق قراردادی را که با یک گروه ترکیه‌ای برای توسعه میدان گازی المنصوریه در نزدیکی مرز ایران امضا کرده بود، لغو کرد.هم اکنون عراق قسمت زیادی از گاز مصرفی خود را از ایران وارد می کند.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید