قوچانی: هیچ دسترسی به فایل صوتی ظریف نداشتم

کدخبر: ۴۰۹۰۵۱
محمد قوچانی درباره ادعای شخصی در فیسبوک که گفته انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف کار قوچانی است، گفت: محکم تکذیب می‌کنم و آقای سهیمی هیچ سندی برای ادعای خود ندارد.
قوچانی: هیچ دسترسی به فایل صوتی ظریف نداشتم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انصاف نیوز، متن تکذیبیه‌ی آقای قوچانی درباره‌ی انتشار ادعایی مشابه در روزنامه‌ی آفتاب یزد را نیز در زیر می‌خوانید:

به نام خدا

طرح تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید از جمله مصاحبه با جناب دکتر ظریف طرحی است که

به دستور ریاست محترم جمهوری براساس ضرورت تاریخ نگاری قوه مجریه و نهاد دولت در ایران تصویب و برای اجرا به مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری به مسولیت دکتر حسام الدین آشنا تکلیف شده است .این طرح هیچ ربطی به بنده به عنوان دبیر شورای گردآوری ، تنظیم و نشر آثار رییس جمهور ندارد و تماما در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری انجام شده است

و من به عنوان دبیر شورای گردآوری ، تنظیم و نشر آثار رییس جمهور وظیفه ‌ای جز تنظیم و تدوین نطق ها ، گفتارها و نوشتارهای شخص ریاست محترم جمهوری که از جانب شخص ایشان به من ابلاغ یا محول می شود، ندارم . از فایل مصاحبه با وزیر محترم امور خارجه هم پس از انتشار مطلع شده ام و در انجام و تدوین و انتشار مصاحبه هیچ نقشی نداشته ام و به علل روشن اداری و تفکیک مسوولیتها هیچ دسترسی به آن فایل نداشته ام .

این بسیار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی است که آن روزنامه بدون آنکه جواب سوال تیتر اولش را بداند به طرح شبهه و دروغ و تهمت بپردازد و به همین علت این اتهام سنگین برای من و این شورا قابل پیگیری است .خوشبختانه کارنامه این شورا نزد نهادهای نظارتی روشن است و سیر آن مصاحبه هم قابل ردیابی و پیگیری است . جهت اطلاع شما هیچ ردیف بودجه ای برای این شورا در نهاد ریاست جمهوری وجود ندارد و دبیر آن بر اساس یک قرارداد پژوهشی سالیانه با دفتر ریاست جمهوری همکاری میکند که رقم آن بسیار بسیار کمتر از قراردادهای پژوهشی در نهادهای دولتی و خصوصی است .

محمد قوچانی

دبیر شورای گردآوری ، تدوین و مستند سازی آثار رییس جمهور

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید